۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷

استاندار خراسان شمالی:

استارتاپ‌ها پل ارتباطی تولیدکنندگان روستایی و بازارها باشند

استارتاپ‌ها پل ارتباطی تولیدکنندگان روستایی و بازارها باشند

بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به جمعیت بالای روستایی استان، گفت: استارتاپ ها می‌توانند پل ارتباطی بین تولید کننده‌های روستایی و بازارهای داخلی و خارجی برای عرضه محصولات باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی صبح جمعه در همایش کارآفرینی شرق کشور که در سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: استارتاپ ها با بهره مندی از ایده‌های نوین باید زیرساخت‌های ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده برای عرضه محصولات تولیدی به ویژه در حوزه روستایی را ایجاد کنند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس آمار ۴۳ درصد جمعیت استان روستانشین هستند، گفت: برخی از شهرهای استان نیز با داشتن تابلوی شهر، اما دارای بافت و سیستم زندگی روستایی هستند.

وی افزود: فعالیت استارتاپ ها در حوزه روستایی می‌تواند شیوه ایجاد درآمد ۷۰ درصد جمعیت استان را تغییر دهد.

شجاعی جمعیت روستایی استان را جوان و پویا توصیف کرد و گفت: هر چه زیرساخت‌های ایجاد ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده بیشتر شود نداشته مهم جامعه روستایی یعنی توان عرضه و رقابت محصولات در بازارهای داخلی و خارجی و ایجاد درآمد بالا تأمین خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی در انتها با اشاره به رتبه‌های برتر استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی، گفت: استارتاپ ها می‌توانند پل ارتباطی بین تولید کننده‌های حوزه روستایی و بازارهای داخلی و خارجی برای عرضه محصولات آنان باشند.

کد خبر 5344188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha