۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان:

سرخه با ۹۱ درصد واکسیناسیون دز اول در استان سمنان رکورد دار است

سرخه با ۹۱ درصد واکسیناسیون دز اول در استان سمنان رکورد دار است

سمنان- رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان گفت: سرخه با ۹۱ درصد واکسیناسیون دز اول، بیشترین میزان واکسن تزریقی را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی ظهر شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در مجموع روند ثابتی را در بحث ابتلاء و سرایت کرونا در استان سپری کردیم و به صورت مختصر در حال کاهش است، تاکید کرد: شرایط هم اکنون بسیار شکننده است و سایر شهرها نیز در معرض خطر قرار دارند.

وی با بیان اینکه در بحث بیماران بستری سرپایی و روی تخت مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در کل استان، ۴۵۶ مورد ثبت شده است، تاکید کرد: خوشبختانه دامغان سیر نزولی خود را در بحث ابتلاء و سرایت بیماری آغاز کرده و امروز در بیمارستان ولایت دامغان ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه شهرستان سرخه با ۹۱ درصد واکسیناسیون دز اول، بیشترین میزان واکسن تزریقی را در بین شهرستان‌های استان سمنان به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: در بحث دُز اول واکسن کرونا شهرستان سمنان ۸۸.۹ درصد، دامغان ۷۶ درصد، گرمسار ۸۲.۷ درصد، مهدی شهر ۸۵.۳ درصد و آرادان ۸۸.۱ درصد واکسن دریافت کردند.

دانایی با بیان اینکه ۶۷.۷ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان سمنان، ۶۶.۴ درصد دامغان، ۶۴.۴ درصد گرمسار، ۶۷.۸ درصد مهدی شهر، ۶۵.۴ درصد آرادان و ۶۶.۸ درصد شهرستان سرخه، دُز دوم واکسن را دریافت کردند، بیان کرد: رنگ بندی‌های کرونایی شهرستان‌ها تغییری نکرده در نتیجه برخورد با افرادی که نقض قانون می‌کنند باید به صورت جدی انجام شود.

کد خبر 5345100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha