۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

عضو شورای شهر:

بازار تهران دچار فرسودگی مفرط است

بازار تهران دچار فرسودگی مفرط است

عضو شورای شهر تهران نسبت به فرسودگی مفرط بازار تهران و خطرات احتمالی حریق به شهرداری تذکر داد و خواستار تشکیل کارگروه ویژه به منظور رسیدگی به این وضعیت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا شمس احسان در تذکر پیش از دستور خود نسبت به نا ایمنی بازار بزرگ شهر تهران تذکر داد و گفت: بازار تهران فرسودگی مفرط، تراکم شدید فعالیت کنندگان و بورس فعالیت‌ها حاوی پتانسیل حریق دارد. گفت: مساحت ۱۱۲ هکتاری بازار تهران ۰.۲ درصد از مساحت تهران را در بر می‌گیرد و ۵۲ درصد عمده فروشی‌ها، ۵ درصد خرده فروشی‌ها و ۷ درصد کارگاه‌های تولیدی شهر تهران مستقر شدند و به همین دلیل روزانه ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر به این محدوده مراجعه می‌کنند درحالیکه بازار دچار فرسودگی مفرط است.

وی ادامه داد: ۷۲ درصد بناها بیش از ۳۰ سال است و ۴۸ درصد بناها بیش از ۵۰ سال عمر دارند و از مهمترین مسائل فقر شدید فضاهای روباز و نفوذناپذیری معابر است و با قدمت ۲۰۰ ساله بازار در حال حاضر بخش قابل توجهی از سیم کشی‌ها موجود مستهلک شده و در حوزه لوله کشی آب نیز بخشی از ظرفیت‌های کنونی پوسیده شده است.

شمس احسان اظهار داشت: بنابراین میزان مهار حریق در موارد آتش سوزی و سرایت آن به یک نگرانی مبدل شده است و طبق برنامه شهرداری‌ها رفع خطر از بناها واقع در معابر عمومی و خصوصی از وظایف اساسی شهرداری هاست و ضروری است در قالب مدیریت یکپارچه اقدامات فوریت دار مانند صدور و یا تمدید پروانه کسب را به داشتن شناسنامه ایمنی، هوشمند سازی اطفا حریق، تشکیل کمیته نظارت بر ایمنی بازار، اعتمادسازی میان بازاریان و مدیریت شهری، ارائه مشوق به بازاریان جهت نوسازی و تکمیل زیرساخت‌های موجود در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شهردار با تشکیل کارگروه ویژه نسبت به مدیریت این موضوع اقدام عاجلی انجام دهد.

کد خبر 5345711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha