۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵

رئیس مرکز اورژانس فارس خبر داد؛

کمک رسانی بالگرد اورژانس فارس به مادر باردار ۱۸ ساله در یاسوج

کمک رسانی بالگرد اورژانس فارس به مادر باردار ۱۸ ساله در یاسوج

شیراز - رئیس مرکز اورژانس فارس از کمک رسانی بالگرد اورژانس فارس به یک مادر باردار ۱۸ ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد و انتقال او به بیمارستان امام سجاد یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدجواد مرادیان، گفت: ساعت ۱۰ و ۲ دقیقه صبح امروز به دنبال درخواست کمک برای انتقال خانم باردار ۱۸ ساله‌ای به عنوان مادر پرخطر، از روستای رودریش مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد به بیمارستان یاسوج، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ از شیراز به پرواز درآمد.

او افزود: امدادگران اورژانس هوایی فارس پس از رسیدن بر بالین آن مادر باردار و پس از معاینات و اقدامات اولیه مناسب، او را برای دریافت خدمات فوق تخصصی به بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج منتقل کردند.

دکتر مرادیان یادآور شد: امداد هوایی اورژانس خدمتی شایسته محسوب می‌شود که تاکنون در هر پرواز، زمینه انتقال بیماران پرخطر و نجات جان آنان را فراهم کرده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: امسال، بالگردهای اورژانس فارس مستقر در شهرهای شیراز، آباده و داراب، ۷۳ سورتی پرواز را برای نجات جان ۷۶ بیمار با موفقیت انجام داده است.

دکتر مرادیان یادآور شد: هم اینک در استان فارس ۵ بالگرد، در اختیار اورژانس هوایی است که علاوه بر شهرهای شیراز، داراب و آباده، ۲ فروند بالگرد نیز در شهرهای لار و جهرم، مستقر است.

این مقام مسئول گفت: استان فارس با دارا بودن ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده خدمت به هم استانی‌ها در شرایطی اورژانسی است.

کد خبر 5346129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha