۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷

استاندار سابق قم:

قم یک جهانشهر و الگویی برای شهرهای مذهبی است

قم یک جهانشهر و الگویی برای شهرهای مذهبی  است

قم- استاندار سابق قم با اشاره به شرایط خاص قم گفت: قم یک جهان شهر است که کار کردن در آن با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست.

‌به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست عصر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید قم گفت: اکنون که دوره مدیریت من در شهر کریمه پایان یافته بر خود واجب می‌دانم از هدایت‌ها و حمایت‌های مراجع تقلید و روحانیون تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: خداوند را شاکر هستم که این مسئولیت را به سردار شاهچراغی تحویل می‌دهم و ما توانستیم این دوران را با خیر و خوبی پشت سر گذاریم و ما با بحران عالم گیر کرونا در قم مواجه شدیم که در کنار تحریم اقتصادی مشکل ساز بود.

به گفته وی؛ با وجود اینکه بحران از قم شروع شد جلسات استانی مقابله با کرونا جلوتر از ستاد ملی مقابله با کرونا در حال برگزاری است و مصوبات ما اثر گذار بوده و ما پیک‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم.

استاندار سابق قم بیان کرد: همه اعضای شورای تأمین انسجام و هم دل هستند و مدیران اجرایی هم تعامل خوبی را با ما داشتند که حاصل آن مدیریت بحران‌های مختلف بود.

سرمست افزود: در قم ۱۹ مناسبت ویژه داریم که با کم‌ترین و کوچک‌ترین اشتباه با بحران روبرو می‌شدیم، قم یک جهان شهر است که با هیچ استان دیگری قابل مقایسه نیست.

به گفته وی؛ هیچ استانی به اندازه قم جایگاه و موقعیت ویژه در کشور وجود ندارد و هنر مدیر این است که از دیگر شخصیت‌های تأثیرگذار مشورت بگیرد همانگونه که مردم و گروه‌های خیرین و جهادی در بحران کرونا از خود کارنامه خوبی به یادگار گذاشتند.

استاندار سابق قم با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان مردم قم در مجلس گفت: با بهره‌گیری از نمایندگان قم و دیگر مدیران ما توانستیم برای قم کاری‌های اجرایی مطلوبی را انجام دهیم و استاندار باید بتواند دانه‌های تسبیح که ارگان و مدیران اجرایی هستند را با هم منسجم کند.

وی افزود: ما همیشه حامی جبهه سلامت بودیم در کنار بحران فرصت ساختیم زیرساخت‌های درمانی را مانند بیمارستان امیرالمومنین و مادر و همچنین بیمارستان تنفسی ارتش را راه اندازی کردیم.

سرمست افزود: اگر از نظر امنیتی ظرفیت بالایی در قم داریم در سرمایه گذاری نیز جز استان‌های امن برای سرمایه گذاری هستیم ما در قم هم امنیت و هم سلامت مردم را تأمین کردیم.

به گفته استاندار سابق قم؛ بیشترین درگیری را قم با کرونا داشت چرا که ۶۰ درصد درآمد زایی ما خدمات گردشگری است اکنون قم الگوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور هستند در زمینه کمک‌های مومنانه و مواسات هم پیشگام بودیم.

وی ضمن تشکر از سردار شاهچراغی گفت: سردار شاهچراغی همیشه در همه بحران‌ها همراه ما بودند هم چنین از اصناف بازاریان هم باید تقدیر کنیم که با تحمل مشکلات محدودیت‌ها را خوب اجرا کردند.

سرمست با اشاره به حوزه اقتصاد بیان کرد؛ مسیر توسعه اقتصاد از تولید می‌گذرد که در این زمینه باید کارآفرینان کارگران را حمایت کنیم من شبانه روز در خدمت کارآفرینان بودم شاید گفته شود حمایت از سرمایه دار باشم ولی این امر باعث شد نرخ بیکاری ۵ / ۸ درصد رساندیم و رتبه تورم نقطه به نقطه در کشور پایین‌ترین استان در کشور بودیم.

استاندار سابق قم افزود: سه‌شنبه‌های اقتصادی ما برای اقتصاد استان بود و از نزدیک در جریان مشکلات و ظرفیت‌های واحدهای تولیدی بودم.

به گفته وی؛ در زمینه عمرانی هم اقدامات خوبی صورت گرفت و انسجام خوبی بین مدیران شهری و اجرایی ایجاد شد و نسبت ارزش صادرات ما در شرایط تحریم بالا رفته است و اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی راکد بماند.

سرمست ادامه داد؛ ما زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را فراهم کردیم در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران ظرفیت خوب اقتصادی داریم در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه‌های اقتصادی موفق بودیم.

استاندار سابق قم عنوان کرد: گروه تولیدی پاکشوما به افزایش ظرفیت تولید اقدام کرد و ما حمایت کردیم در طول این چند سال ۵۵۵ واحد را فعال و به مدار تولید بازگرداندیم.

وی همچنین گفت: در زمینه پروژه‌های عمرانی هم موفق بودیم و امید است سردار شاهچراغی هم در این زمینه قدم بردارند در زمینه الحاق زمین ۵۶۰ هکتاری پیگیری‌هایی داشتیم و در مرحله تصویب در وزارت شهرسازی است امید است این اراضی برای تأمین مسکن استان ملحق شود.

سرمست با اشاره به پروژه مترو افزود: قول مساعد داده شده که واگن‌های مترو تحویل شود و فاز نخست مترو افتتاح شود در زمینه فرودگاه قم پرونده خلع ید سرمایه گذار انجام و پرونده از حالت مفاسد اقتصادی خارج شد.

کد خبر 5346965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha