۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۲

گزارش مهر از شیراز؛

مشترک مورد نظردردسترس نیست/مشکل آنتن‌‎دهی درعصراینترنت ماهواره ای

مشترک مورد نظردردسترس نیست/مشکل آنتن‌‎دهی درعصراینترنت ماهواره ای

شیراز- در عصر پیشرفت های روز افزون تکنولوژی که آخرین دستاورد آن راه اندازی اینترنت ماهواره ای است، در شهر شیراز و جاده های مهم فارس مشکلی به اسم آنتن دهی موبایل و فقدان اینترنت وجود دارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: قرن حاضر عصر توسعه ارتباطات است و شاهد این بودیم که سرعت توسعه و تکامل در این بخش به قدری زیاد است که بسیاری از کشورها از سرعت روند توسعه تکنولوژی بازمانده‌اند با این حال این بازماندگی در شیراز بیش از سایر مناطق جهان مشهود بوده و گاهاً برای تماس تلفنی ساده شهروندان شیراز دچار مشکل هستند.

دسترسی به اینترنت تلفن همراه نیز یکی دیگر از مشکلاتی که در سطح شهر شیراز و به وفور در استان فارس و حتی جاده‌های مهم استان نیز مشاهده می‌شود. در چند خیابان اصلی شهر شیراز که جزو مناطق مرکزی شهر شیراز هستند عدم دسترسی اینترنت بسیار به چشم آمده و مشکلات فراوانی را به همراه داشته است.

این شرایط جاده‌های مهم استان نیز نمود جدی دارد. به عنوان مثال بزرگراه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از محورهای مهم و استراتژیک کشور در بسیاری از نقاط آنتن دهی تمام اپراتورهای مخابراتی قطع می‌شود و حتی اینترنت نیز وجود ندارد.

سال هاست که مشکل آنتن دهی در شیراز و جاده‌های استان، مردم را کلافه کرده و اقدام قابل توجهی و مؤثری نیز برای بهبود اوضاع نشده است.

برای مردم که پیشرفت‌های تکنولوژیکی جهان را به نظاره نشسته اند، نبود حداقل‌های ارتباطات نظیر اینترنت تلفن همراه یا آنتن دهی موبایل قابل قبول نیست.

در عصری که اینترنت با فناوری ماهواره گره خورده و این خدمات را در اختیار مردم قرار داده است، حرف زدن از عدم آنتن دهی تلفن همراه در شهرهای و جاده‌های استان برای مردم قابل باور نیست.

سعید - الف دانشجوی شیرازی است که در طول سال بارها به دانشگاه هاش در استان‌های هموار سفر می‌کند، درباره وضعیت آنتن دهی تلفن همراه گفت: در جاده‌ها نقاط کور بسیاری مشاهده می‌شود و برایم تعجب آور است چرا جاده پرترددی نظیر شیراز - اصفهان نباید از اینترنت و آنتن دهی قابل قبولی برخوردار باشد.

مشترک مورد نظردردسترس نیست/مشکل آنتن‌‎دهی درعصراینترنت ماهواره ای

وی گفت: در عصر حاضر دیگر این موارد اولیه پذیرفته نیست که اینترنت به سرعت پایه‌ای خود برسد و در فواصل زیاد آنتن دهی هم از بین برود.

فاطمه - ج شهروند شیرازی که محل کارش در هسته مرکزی شیراز است نیز در این رابطه گفت: مشکل اینترنت و عدم آنتن دهی را هر روز تجربه می‌کنم و برایم جالب است چطور هنوز در مرکز شهر نباید اوضاع مناسب باشد هرچند که جاده‌ها هم وضعیت همینطور است.

وی گفت: هر روز خبرهای جالبی از فناوری‌های ارتباطی می‌شنویم اما اینکه برای یک مکالمه ساده در کلانشهری مثل شیراز مشکل داشته باشیم و یا حین تردد جاده‌ای نه اینترنتی وجود داشته باشد و نه آنتن دهی موبایل واقعاً سوال برانگیز است.

زیرساخت فراهم است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تجهیزات لازم برای ایجاد سایت‌های جدید در سطح شهر شیراز فراهم است این در حالی است که برخلاف گذشته اکنون مشکل اصلی نبود مکان برای نصب این سایت هاست.

فرشید ایزدی اضافه کرد: مشکلات ارتباطی در سطح شهر شیراز وجود دارد و در بسیاری از مناطق شیراز نیاز است که سایت‌های جدید ارتباطی ایجاد شود لازم به یاد آوری است در سطح شهر شیراز نیازمند ایجاد ۹۹ سایت جدید هستیم.

مشترک مورد نظردردسترس نیست/مشکل آنتن‌‎دهی درعصراینترنت ماهواره ای

وی افزود: اگر مشکلات پیش روی ایجاد سایت‌های جدید در سطح شهر شیراز برطرف شود تا خرداد ماه سال آینده مشکلات ارتباطی در سطح شهر شیراز به طور کامل برطرف خواهد شد و بهره‌برداران مشکلی در حوزه ارتباطات و اینترنت نخواهند داشت این در حالی است که شورای شهر شیراز نیز در همکاری مشترک با مخابرات فارس در تلاش است تا این مشکلات را برطرف کند.

مشکل مشترک مشترکان تلفن؛ عدم آنتن دهی است

بر اساس آنچه که خبرنگار مهر به دست آورده است مشکل مشترک مشترکان حوزه ارتباطات عدم دسترسی به خطوط و کاهش سرعت اینترنت است.

اهالی مناطق مختلف شهر شیراز به این موضوع اشاره کرده‌اند که سرعت دسترسی به اینترنت در این مناطق بسیار کم بوده و افراد نمی‌توانند آن گونه که مناسب است از خدمات اینترنت و همچنین تلفن همراه استفاده کنند

بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر مشخص شد که اهالی مناطق مختلف شهر شیراز نظیر گلستان، شهرک بهشتی، بلوار قرآن، هفت تنان، کیانشهر، زرهی، مهرگان، کوی زهرا، فضل آباد و بازار وکیل با این مشکل مواجه اند.

سرعت کم اینترنت و عدم امکان برقراری تماس تلفنی از جمله مشکلاتی است که اهالی این مناطق به آن اشاره داشته‌اند و از کیفیت نامطلوب به اینترنت و همچنین خدمات ارتباطی گلایه‌مند هستند.

به گزارش مهر، به هر حال باید برای رفع مشکلات اینترنت در شهر و جاده‌های مهم استان اقدامات جدی صورت بگیرد تا در عصر تکنولوژی، مشکلی به عنوان آنتن دهی در جاده‌ها وجود نداشته باشد.

کد خبر 5347744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha