۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۸:۰۵

پیکر مطهر شهید گمنام دانشگاه آزاد زابل شناسایی شد

 پیکر مطهر شهید گمنام دانشگاه آزاد زابل شناسایی شد

زاهدان- رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان گفت: پیکر مطهر یکی از شهدای خفته در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد واحد بین‌الملل زابل شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان، سلطانعلی میر اظهار داشت: پیکر مطهر یکی از دو شهید خفته در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل زابل شناسایی شد و انتظار ۳۸ ساله خانواده وی به پایان رسید.

رئیس دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان افزود: شهید والامقام «محمدحسن درویش‌پسند» هشتم اسفندماه سال ۶۲ در عملیات «خیبر» به شهادت رسیده و پیکر مطهر این شهید به همراه همرزم گمنام وی نهم آذرماه سال ۹۵ در دانشگاه آزاد اسلامی زابل تشییع و تدفین شده بود.

وی با اشاره به اینکه خانواده این شهید والامقام ساکن بهبهان هستند، ادامه داد: پیش از این نیز پیکر مطهر شهید «هراچ هاکوپیان» از شهدای عزیز ارامنه که در تاریخ بیستم فروردین‌ماه سال ۶۶ و در عملیات «کربلای ۹» به فیض عظیم شهادت نائل آمده و در دانشگاه آزاد واحد زاهدان تدفین شده بود، سال ۹۹ پس از گذشت هفت سال از زمان تدفین از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و پدر و مادر این شهید گرانقدر بعد از ۳۳ سال بی‌خبری از فرزند شهید خود همزمان با هفته دفاع مقدس پیکر مطهر فرزند خود را در آغوش گرفتند.

کد خبر 5348115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha