۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

تکمیل سد «خرسان۳» ضروری است/ تولید برق مورد نیاز یک میلیون نفر

تکمیل سد «خرسان۳» ضروری است/ تولید برق مورد نیاز یک میلیون نفر

لردگان- رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ساخت سد «خرسان۳»، گفت: باید به روند احداث این سد سرعت داده شود.

حسین بامیری در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد «خرسان سه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بهره برداری از این سد به طور متوسط پنجاه ساله، سالانه سه میلیارد آورد آب را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۱۰۰ متر مکعب آب در دریاچه سد ذخیره می‌شود، عنوان کرد: نیروگاه ۴۱۰ مگاواتی برای این سد در نظر گرفته شده است که می‌تواند قسمتی از برق مورد نیاز کشور را تأمین کند.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری افزود: با برق تولیدی می‌توان برق مورد نیاز یک میلیون نفر را تأمین کرد.

بامیری مساحت دریاچه «سد خرسان ۳» را ۴۰ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: با آب‌گیری سد بسیاری از مزارع و روستاها در این منطقه به زیر آب خواهد رفت و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم منطقه به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه باید اسکان مردم تعیین تکلیف شود، گفت: تملک و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان «لردگان» بیش از ۲۹ درصد است، افزود: فلسفه وجودی سد «خرسان سه» با رویکرد تولید برق آبی، صنعت گردشگری، تولید آبزی پروری و توسعه کشاورزی است که این مهم با رعایت حقوق ساکنان منطقه انجام می‌پذیرد.

کد خبر 5350519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha