۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱

همزمان با هفته کتاب صورت گرفت؛

اهدای کتاب به دانش‌آموزان و کودکان مناطق محروم خراسان رضوی

اهدای کتاب به دانش‌آموزان و کودکان مناطق محروم خراسان رضوی

گروه جهادی شهدا در آستانه «بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» به دانش آموزان و کودکان منطقه کم برخوردار این منطقه کتاب اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه جهادی شهدا در آستانه «بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» به مناطق محروم خراسان رضوی رفت و با اهدای کتاب به دانش آموزان و کودکان منطقه یار مهربان را به مناطق کم برخوردار برد.

محسن اسماعیلی مسئول گروه جهادی شهدا ضمن اشاره به اینکه در آستانه هفته کتاب قرار داریم گفت: با هدف گرامیداشت هفته کتاب به خراسان رضوی رفتیم تا با حضور در شهرستان خوشاب، روستاهای طالبی، زرقی، نور آباد، ترخاص و شهر سلطان آباد به کودکان و نوجوانان این منطقه کتاب هدیه دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه توزیع کتاب کودک و نوجوان در بین روستاهای این منطقه طبق برنامه‌ریزی و شناسایی رخ دادافزود: گروه کارشناسایی ما پس از احصای جمعیت هدف دانش آموز و کودک این منطقه، کتابهایی را تدارک دید که از جمله آنها می‌توان به: پسری که دور دنیا را رکاب زد، قصه‌های تصویری از مثنوی، قصه‌های کوچک برای بچه‌های کوچک، شعیب(ع)، ابراهیم(ع )، صدای بال جبرئیل،ایستگاه یکی مانده به آخر، هفت خان رستمی و... اشاره کرد. ۵۰۰ کتاب میان ۲۵۰ دانش آموز و کودک و نوجوان توزیع شد. البته در کنار هدیه کتاب ، به مناسبت آغاز فصل سرما لباس گرم و بخاری به برخی خانواده‌ها به عنوان هدیه تقدیم شد.

مسئول گروه جهادی شهدا ضمن اشاره به عدم بهره‌مندی برخی روستاها به لحاظ فیزیکی در راستای تاسیس کتابخانه توضیح داد: پیش از این برخی مناطق روستایی که دارای فضای مناسب بودند برای تاسیس کتابخانه انتخاب شده و کتابخانه در آن مناطق محروم برپا می‌شد، اما در روستاهایی که نام آنها (منطقه محرومی در خراسان رضوی) ذکر شد فاقد فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه بودند، از این رو به ناچار توزیع کتاب را در دستور کار قرار دادیم تا کمبود بسته‌های فرهنگی در این مناطق کمتر احساس شود.

اسماعیلی ضمن تاکید بر اینکه این مناطق به لحاظ شرایط جوی دارای آب و هوایی سرد در فصل سرما شناخته می‌شوند اشاره کرد: در راستای کمک مومنانه به این مناطق محروم، گروه جهادی شهدا پویش «گرمای مهربانی» را آغاز کرد تا با اهدای بخاری کمی از سرمای طاقت فرسای این منطقه برای خانواده ها کاسته شود.

مسئول گره جهادی شهدا با درخواست از خیرین توانمند در راستای کمک مومنانه به مناطق محروم ابراز داشت: تهیه لباس گرم، بخاری و کالای فرهنگی برای این مناطق محروم هم اکنون در دستور کار قرار دارد و خیرین می‌توانند با پیوستن به این پویش‌ها گرمای زندگی را به اقشار مختلف و بی بضاعت هدیه دهند.

وی در پایان سخنان خود به تقدیر از کارد درمان این مناطق هم اشاره کرد و گفت: گروه جهادی شهدا با امور فرهنگی شناخته می‌شود از این جهت با حضور اعضای این گروه در چند مرکز درمانی، از پزشک و پرستاران و کادر درمان این مراکز در دوران کرونا و تلاشهای آنها تقدیر شد.

کد خبر 5350786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha