۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد؛

دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری را اصلاح کنید

دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری را اصلاح کنید

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد بازنگری و اصلاح دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری را داده و گفت: شهردار تهران طی سالجاری این مساله را تعیین تکلیف و از مالکین املاک ناراضی دلجویی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود به پیشنهاد بازنگری و اصلاح دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری (پیوست سوم از سند طرح جامع شهر تهران) که در دور پنجم شورای اسلامی شهر تهران مصوب شد. اشاره کرد و گفت: طبق بند ششم از مصوبه مذکور و ماده واحده مصوبه «استفساریه چگونگی اقدام برای املاک باغاتی که نسبت به ارائه نقشه و پرداخت عوارض صدور پروانه اقدام کردند» مقرر شده شهرداری تهران حداکثر تا تاریخ ۰۷/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ نسبت به املاکی که به صورت کامل و سیستمی نسبت به پرداخت عوارض اقدام کرده‌اند پروانه صادر کند.

وی ادامه داد: سایر املاکی که به صورت غیر سیستمی عوارض پرداخت کرده‌اند یا در مرحله صدور دستور نقشه هستند صرفاً طبق ضابطه جدید اعمال کند. این در حالی است که طبق گزارش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، قریب به ۴۳۸ ملک تا فروردین ۱۳۹۷ در فرآیند جاری صدور پروانه قرار داشتند که از این تعداد ۷۳ فقره به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان مشمول تاییدیه پرداخت عوارض علی‌الحساب جهت صدور پروانه به شهرداری تهران بودند.

شمس احسان گفت: با وجود اهمیت موضوع و ضرورت تعیین تکلیف عوارض دریافتی از شهروندان و درخواست مکتوب قریب به ۴۰۰۰ شهروند در خصوص تعیین تکلیف املاک فوق‌الذکر مورخ ۲۶/‏۱۲/‏۱۳۹۷‬ طی سال‌های گذشته مدیریت شهری پیشین در خصوص نحوه تعیین تکلیف و استرداد عوارض دریافتی به جمع بندی و تصمیم گیری مشخصی نرسیدند و عملاً حقوق مکتسبه مالکین و ارزش ریالی مبلغ دریافتی با توجه به تورم افسار گسیخته در سال‌های گذشته تضییع و رو به نزول رفت.

وی ادامه داد: باید پذیرفت علی رغم اعمال ضوابط سختگیرانه صیانت از املاک با نوعیت باغ در اسناد فرادست اما مساله نارضایتی به حق و جدی مالکین باغات مطروحه در سال‌های گذشته تاثیر مخرب بر موضوع صیانت و گسترش باغات کلان شهر تهران به عنوان هدف اساسی و جدی از اصلاح دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری گذاشته است که انتظار داریم شهردار تهران طی سال جاری این مساله را تعیین تکلیف و از مالکین املاک فوق‌الذکر دلجویی کنند.

کد خبر 5351238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha