۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳

ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی؛

پرداخت وام مسکن قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی آغاز شد

پرداخت وام مسکن قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی آغاز شد

بانک تخصصی بخش مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسکن پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک عامل بخش مسکن، مطابق با جزء ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، شرایط پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت یا خرید مسکن به مددجویان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام شد.

بر این اساس بانک تخصصی بخش مسکن به معرفی شدگان از سوی این دو نهاد در صورتی که واجد شرایط مشخص شده باشند تا سقف ۸۰ میلیون تومان در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها، تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت یا خرید مسکن به ازای هر واحد مسکونی اعطا می‌کند.

در ارتباط با پرداخت تسهیلات مذکور و در راستای تسهیل و تسریع امور، دستورالعمل اجرایی به شبکه بانک ابلاغ شده است و بر اساس ضوابط تعیین شده، دوره بازپرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه معادل ۱۰ سال با در نظر گرفتن حداکثر دو سال دوره تنفس برای ساخت است (مجموع دوره ساخت و بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۱۰ سال باشد).

مطابق با ضوابط و شیوه نامه پرداخت، در صورتی که متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای ساخت و ساز باشد، پروژه مسکونی باید حداقل دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد. پس از قطعی شدن قرارداد برای ساخت، تسهیلات به صورت یکجا به حساب ممتاز متقاضی واریز و در حساب مسدود می‌شود و با تأیید بانک به میزان مبلغ تأیید شده، رفع انسداد می‌شود.

همچنین در صورتی که متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای خرید واحد مسکونی باشد، عمر بنای واحد خریداری شده باید حداکثر ۲۵ سال باشد. در این بخش نیز مبلغ تسهیلات در قالب چک تسهیلات در وجه فروشنده صادر می‌شود و در دفترخانه اسناد رسمی توسط نماینده بانک به وی تحویل می‌شود.

مطابق با ضوابط، مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده شامل مدارک شناسایی و هویتی متقاضی، مدارک عمومی ملک و مدارک شغلی و درآمدی متقاضی است و پس از دریافت تسهیلات متقاضی موظف به پرداخت تمامی کارمزدها و هزینه‌های مربوط به ارزیابی وثیقه‌ها خواهد بود. همینطور وفق تفاهم نامه فی‌مابین بانک و نهادهای مربوطه، اخذ یک ضامن معتبر دارای گواهی کسر از حقوق برای تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات الزامی است.

کد خبر 5352233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      23 14
      زنده باد سید ابراهیم رئیسی
      • gfr IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
        17 1
        با صد تومن کجامیشه خونه خرید؟ که کیف میکنی؟ انگار تاحالا صدتومن ندیدی وبار اولته؟صدتومن پول زمینم نمیشه.مگرایران زندگی نمیکنی داداش؟روحانی هم اوایلش چهارتایی عین خودت،میگفتن دمش گرم و به به.چه چه.اخرش.....
    • نا شناس IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      14 3
      با ۱۰۰ تومن ساخت مسکن یا خرید مسکن؟
      • AE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
        13 1
        😆
    • رضا IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      9 0
      شوخیه وام کجایه با این وام واقعا میشه خانه خرید یا ساخت 7
    • علی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      10 0
      مرد حسابی کجای کاری، با ۱۰۰ تومن نمیتونی حتی نصف ساختمونو برپا کنی، دیروز دوتا آجر گرفتم، ازم ۴۰۰۰ تومن گرفتن، کجای کاری عامو، کارگر روزی ۲۵۰/۰۰۰ تومنه. مردومو چی فرض کردین؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      6 2
      برنامه ای جهت دارایی های افراد کمیته امداد تهیه شود برخی ارثیه خانه از پدر ومادر دارند وآن راد ولت جز اموال آنهاقید نمی کندودوباره به آنها وام وخانه می ده اول سراغ آنهایی که اصلا سرپناه ندارند بروید
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      12 0
      با صد میلیون دقیقا چیکار میشه کردددددد؟
    • میلاد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      3 1
      پدر من گرفت ، پدرش را در آوردند اولا گفتند ما از مصالح فروش جنس میخریم جنس دو بله انداختن به ما تا 25میلیون دادند ، بعد دنبالش نگرفتیم ، از شما هم میخواهم دنبال این مسائل نرید چون با اعصاب و روان شما بازی می شود به خیالشان هم نیست .
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      7 1
      شما یک مشت خونخوارید که تحت نام قرض الحسنه خون مردم مستضعف روتوشیشه میکنید وباعنوان امثال مسکن مهر خونه خرابمون میکنید بعدسراز اروپا و آمریکا دربیارید
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      5 0
      شاید منظورشون خانه آخرت
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      4 0
      یعنی چه؟
    • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 0
      ب اینجورپیرزنایی ک خونه ندارن وام میدین دستتون دردنکنه حداقل کمک کنین سرپنایی ندارن کمک خوب بکنین بخداخونه ی خداروزیارت میکنین اگه ب این پیرزنی ک خونه ای نداره کمک کنین همیشه اینجورافرادرادعامیکنه اگه کمکش کنین تشکر
    • محسن IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      1 0
      الان یک خانه 40 متری اگر زمین از خودت باشه 200میلیون هزینه میخواد شما اون بنده خدا هایی که از بانک وام میگیرد رو هم درگیر قسط خونه ای می کنید که کامل نشده این از الان شکست خورده است .
    • Iran IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      2 0
      خود شما قضاوت کنید ,الان کجا با صد میلیون میشه خونه خرید,کمترین پول برای یه اپارتمان چرت 500 تومن میخواد دیگه حرفی ندارم,بابا به خدا ملتو بیشتر از این.... حساب نکنید
    • معصومه IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      والا الکیه من رفتم گفتن ب شما تعلق نمیگیره زمینتون خارج از محدودست مسئول محترم لطفا رسیدگی کن از زمین ما خارج از محدودس چرا همسایه های ما با وام اینجا تونستن خونه بسازن؟؟؟؟
    • سید مرتضی موسوی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      آیا مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با وجود این شرایط سختی که بانک مسکن گذاشته است می توانند از این تسهیلات استفاده کنند؟ حداکثر مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد 1میلیون 100هزار تومان است آیا با وجود قسط 1میلیونی و آضمانت گواهی کسر حقوق مددجوی می تواند این وام بگیرد لطفا به مسئولان بگویید
    • پیمان FR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      الکی وعده ندهید مردم‌آزاری نکنید حداقل با وعده های دروغتون‌آبروی خودتون رو نبرید
    • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      مزخرفترین وام در ایران همین وام هست ان هم باز به مسئولان و گردنکلفتهای مملکت میرسد و فقط انها میتوانند بگیرند