۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۱

امام جمعه بوشهر:

بوشهر نیازمند تسهیلات است/ لزوم ورود منابع صنایع به استان

بوشهر نیازمند تسهیلات است/ لزوم ورود منابع صنایع به استان

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم ورود منابع و سرمایه‌های صنایع به استان، گفت: بوشهر یک استان نیازمند تسهیلات برای توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صفایی بوشهری صبح دوشنبه در دیدار مسئولان بانک‌ها اظهار داشت: تحول بنیادین در سیستم بانکداری ایران باید به صورت کامل انجام شود تا شاهد خدمات‌دهی بهتر باشیم.

وی بوشهر را یک استان نیازمند به تسهیلات عنوان و بیان کرد: اگر قراردادهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر بسته شود باعث می‌شود سرمایه این قراردادها وارد بانک‌های استان شده که در نتیجه باعث افزایش نقدینگی بانک‌های استان و کمک به چرخ اقتصاد و توسعه استان خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اقتصاد مانند یک منظومه است و ایجاد اشکال در یک جای این منظومه باعث بروز مشکل در کل منظومه می‌شود، اظهار کرد: بانکداری وقتی می‌تواند حرکت کند که در یک منظومه صحیح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بانک، کانون جوشان حمایت است، افزود: بانک در عرصه خدمات تسهیلاتی در تولید کالای مورد نیاز جامعه و جهش تولید جهت خودکفایی و مرجعیت بین المللی و ایجاد ثروت برای کشور و رفاه اجتماعی نقش مهمی دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بانک‌های ما در حوزه‌های تولید، خودشان نقش شریکِ تازیانه به دست را بازی می‌کنند که این اشتباه بوده و لازم است این رویه اصلاح شود.

وی بر لزوم پرداخت معوقات بانکی تاکید کرد و ادامه داد: معوقات بانکی در سطح کشور بسیار بالاست و سرمایه موجود در بانک‌ها نیز تأثیر چندانی در اقتصاد کشور ندارد.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: سرمایه بانک‌های کشور وارد اقتصاد و چرخه تولید نمی‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که چرخ اقتصاد کشور خوب نمی چرخد به همین خاطر ضروری است که طبق قانون، سرمایه موجود در بانک‌ها در راستای سرمایه گذاری و حل مشکلات استفاده شود.

وی با بیان اینکه بانک به عنوان یک پشتیبان قوی می‌تواند در خدمت زندگی اقتصادی مردم باشد، اظهار کرد: بانک در عرصه اقتصاد به عنوان یک پشتیبان قوی در زندگی بشری نقش مهمی دارد به ویژه اگر یک کشور در عرصه تولید و جهش تولید دارای یک رویکرد راهبردی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بانک را مهمترین پشتیبان معیشت مردم و اقتصاد کشور عنوان نموده و تصریح کرد: اگر دارایی و نقدینگی مردم و عدم توانمندی آنها در زندگی معیشتی مورد پشتیبانی قرار نگیرد قطعاً زندگی آنها دچار مشکل خواهد شد.

کد خبر 5352443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha