۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶

با هدف فرهنگسازی صرفه جویی مصرف آب؛

جشنواره نمایش خیابانی با موضوع آب در خوی آغاز شد

جشنواره نمایش خیابانی با موضوع آب در خوی آغاز شد

ارومیه - به همت شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نخستین جشنواره نمایش های خیابانی با عنوان طراوت در خوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خلخالی دبیر اجرایی این جشنواره ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با هدف آگاه سازی جامعه نسبت به اهمیت استفاده از آب و صرفه جویی در مصرف آن در این شهرستان برگزار می شود و همه تلاش‌مان این است اهداف مان را از طریق زبان هنر به مردم انتقال دهیم.

وی اضافه کرد: این جشنواره به ۲ زبان ترکی و فارسی با موضوعات استفاده بهینه از آب خاکستری، مدیریت مصرف آب و آب مایه حیات است در سطح شهرستان های خوی، سلماس و چایپاره برگزار می شود.

دبیر نخستین دوره جشنواره نمایش خیابانی «طراوت» افزود: فراخوان طی روزهای اول تا بیستم آبان ماه منتشر شد و داوری آثار ۲۲ لغایت ۲۴ آبان ماه انجام گرفت و هم اکنون چهار اثر اجرا را دارند.

خلخالی افزود: چمچه خاتون به کارگردانی محمد (سام) مصطفایی؛ آب را گل نکنیم به کارگردانی هانیه عزت‌جو، نمایش مرک تدریجی به کارگردانی حمیدرضا حاجی رستملو؛ نمایش وسواس به کارگردانی جواد نجاری در مکانهای مختلف شهر اجرا می شوند.

وی افزود: اختتامیه این جشنواره ۲۸ آبانماه در سالن اداره ارشاد اسلامی شهرستان خوی برگزار می شود و به نفرات برتر در زمینه های طرح و ایده، کارگردانی، بازیگری مرد و زن دیپلم افتخار و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

در این جشنواره از سه گروه نمایشی برتر برای اجراهای بیشتر بعد از جشنواره حمایت می شود.

کد خبر 5354254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha