۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳

از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن؛

سمینار تخصصی «جایگاه دین و مردم سالاری دینی در ایران» برگزار شد

سمینار تخصصی «جایگاه دین و مردم سالاری دینی در ایران» برگزار شد

سلسله نشست‌های تخصصی با حضور ایران شناسان، اسلام شناسان، اساتید زبان و ادبیات فارسی، محققان و هنرمندان ژاپنی، سمینار تخصصی «بررسی جایگاه دین و مردم سالاری دینی در ایران» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های تخصصی با حضور بیش از ۸۰ نفر از علاقه مندان ژاپنی و جمعی از ایرانیان و دانشجویان مقیم در فضای مجازی از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن به اجرا در آمد، کنجی تومیتا ایران شناس برجسته ژاپنی و استاد سابق دانشگاه دوشیشا در کیوتو به ارائه مطالب خود در قالب پارپوینت پرداخت.

در این نشست و پس از ارائه توضیحاتی در ارتباط با فعالیت‌ها و معرفی آخرین کتب و مجله‌های رایزنی فرهنگی به زبان ژاپنی، دیوسالار رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تقدیر از حضور علاقه مندان و سخنرانی دکتر تومیتا، برخی توضیحات در خصوص مردم سالاری دینی و جایگاه دین در ایران و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی را ارائه کرد.

در ادامه، کنجی تومیتا که سال‌ها مطالعه و تحقیق در خصوص فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی و اندیشه‌های اسلامی داشته به ارائه مطالب خود در خصوص موضوع نشست از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دیدگاه‌های امام خمینی (ره)، حضور و نقش مردم، سوابق تاریخی در ارتباط با مشروطه و … پرداخت.

کد خبر 5356516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha