۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰

با محتوای معرفی فرهنگ ایران؛

کتاب «بازاراس و تجارت ایران» در ژاپن منتشر شد

کتاب «بازاراس و تجارت ایران» در ژاپن منتشر شد

کتاب «بازاراس و تجارت ایران» به قلم کنجی تاکاگی در خصوص معرفی فرهنگ ایران، تجارت و سفر به این کشور توسط انتشارات کاناویا به زبان ژاپنی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، کتاب «بازاراس و تجارت ایران» به قلم کنجی تاکاگی در خصوص معرفی فرهنگ ایران، تجارت و سفر به این‌کشور به‌تازگی توسط انتشارات کاناویا به زبان ژاپنی منتشر شده و در بازار توزیع و فروش کتاب این کشور در حال عرضه است.

نویسنده این‌کتاب که برای نخستین بار ۳۰ سال قبل به ایران سفر کرده و پس از آن هم به صورت مستمر رفت و آمد داشته و مدتی نیز در کشورمان زندگی کرده است، درباره این کتاب نوشته است: رسانه‌ها در بسیاری از موارد در تلاش هستند تا چهره غیر واقعی از ایران را ارائه کنند اما وضعیت امروز ایران به عنوان کشور بزرگ خاورمیانه که تاریخ طولانی و بزرگی دارد با آنچه در این رسانه‌ها بیان می‌شود، متفاوت است و فرهنگ ژاپنی با فرهنگ ایرانی نیز آمیخته است.

در این مجموعه که در ۱۴۴ صفحه منتشر شده به موضوعات متنوعی همچون تاریخ ایران و نمونه‌هایی از آثار دوران باستان که در موزه شوسوئین نگهداری می‌شود، امکانات تجارتی در ایران، جمعیت تهران، صنعت غذایی، صنایع علمی و فناوری، صنعت گردشگری، ۲۳ اثر ایرانی و … پرداخته شده است.

کنجی تاکاگی در دیدار با حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن ضمن ارائه نسخه‌ای از این کتاب، برخی از تجربیات و مشاهدات خود در خصوص ایران را در سفرهای متعددی که داشته، بیان و اظهار امیدواری کرد بتواند در این زمینه و ارائه شناخت بهتر و درست از کشورمان آثار دیگری را نیز ارائه کند.

کد خبر 5369874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha