۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۸

رئیس اداره دامپزشکی اهواز خبر داد؛

کشف بیش از یک تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در اهواز

کشف بیش از یک تن فرآورده دامی غیر بهداشتی در اهواز

اهواز - رئیس اداره دامپزشکی اهواز از کشف و ضبط بیش از یک تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی در سطح شهرستان اهواز خبر داد.

رضا حفیظی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس وظایف نظارتی اداره دامپزشکی اهواز در راستای ارتقای سلامت غذایی جامعه و بازدیدهای مشترک با مرکز بهداشت استان که به صورت مداوم و مستمر در سطح شهر اهواز از مراکز عرضه انجام می‌شود، بیش از یک تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی به دلیل تاریخ منقضی بودن در سطح شهرستان اهواز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه مواد خام دامی فاسد کشف شده شامل انواع گوشت ماهی، مرغ و گوشت قرمز گرم و منجمد بوده است، ادامه داد: این مواد غذایی هنگام بازرسی و نظارت کارشناسان بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی شهرستان، جمع آوری و ضبط شده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز تصریح کرد: از شهروندان درخواست داریم که از خرید هر گونه مواد خام دامی فله‌ای و یا در بسته‌های بدون مشخصات، برچسب و جت پرینت خودداری و هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصولات توجه کنند.

حفیظی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ واحد عرضه و فروش مواد خام دامی در شهرستان و گستردگی این مراکز در شهرستان اهواز بیان کرد: کارشناسان اداره دامپزشکی بر فرآیند تولید، کشتار و عرضه گوشت دام و طیور نظارت مستمر دارند و گروه‌های ثابت و سیار همه روزه بر این امر اهتمام می‌ورزند.

وی یادآور شد: از شهروندانی درخواست داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۳۳۳۶۹۱۲۱ اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5359484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha