۴ آذر ۱۴۰۰، ۶:۵۸

معاون مرکز آشتی روسیه:

پدافند سوریه در انهدام موشک‌های اسرائیلی موفق بوده است

 پدافند سوریه در انهدام موشک‌های اسرائیلی موفق بوده است

روسیه از موفقیت عملکرد سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در رهگیری و انهدام موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووسیتی، روسیه عملکرد سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در رهگیری و انهدام موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سمت حمص را موفقیت آمیز عنوان کرد.

در این ارتباط یک مقام نظامی ارتش روسیه بنام «وادیم کولیت»، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که پدافند ارتش سوریه با استفاده از سامانه‌های ساخت روسیه، حداقل ۱۰ موشک شلیک شده توسط اسرائیل را شناسایی و هدف قرار داد. کولیت در نشست خبری گفت که از ساعت ۲:۲۸ تا ۲:۳۸ بامداد چهارشنبه، ۶ فروند جنگنده تاکتیکی اف ۱۶ اسرائیل از حریم هوایی لبنان با ۱۲ موشک هدایت‌شونده به اهدافی در استان حمص حمله کردند که سامانه‌های «پانتسیر اس» (سام -۲۲)، ۱۰ فروند از این موشک‌ها را هدف قرار دادند.

پیش از این نیز، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که سوریه بامداد چهارشنبه یک موشک ضد هوایی را به سمت جنگنده متجاوز این رژیم شلیک کرده و موشک شلیک شده توسط ارتش سوریه جنگنده متخاصم رژیم صهیونیستی را تا آسمان حیفا تعقیب کرده است.

بنا بر ادعای تلویزیون رژیم صهیونیستی، علیرغم اینکه این موشک رهگیری شد، اما سامانه‌های دفاع موشکی آن را هدف قرار ندادند.

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی افزود: موشک شلیک شده از نوع SA-۵ بود. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.
گفتنی است، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حمص سوریه طی بامداد امروز ۲ شهید و ۷ زخمی برجای گذاشت.

کد خبر 5360359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha