۴ آذر ۱۴۰۰، ۸:۴۸

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

بازرسی از داروخانه‌های زنجان افزایش یافته است

بازرسی از داروخانه‌های زنجان افزایش یافته است

زنجان-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از وجود ۱۲۶ داروخانه در استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از ۸۷۰ مورد بازرسی از این داروخانه‌ها انجام شده و بازرسی افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم نوبرانی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی استان، از وجود ۱۲۶ داروخانه در استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از ۸۷۰ مورد بازرسی از این داروخانه‌ها انجام شده است.

وی به قاچاق دارو در استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: میزان قاچاق دارو رو به کاهش بوده است.

نوبرانی با بیان اینکه تعداد داروخانه های استان زنجان به ۱۲۶ واحد دارویی ارتقاء پیدا کرده و علاوه بر افزایش دسترسی به داروخانه، بهبود کیفیت ارائه خدمات نیز مورد توجه بوده است، افزود: با نظارت‌های هوشمند میزان قاچاق در داروخانه‌ها به کمتر از ۰,۵ درصد رسیده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به راه‌اندازی سامانه «تی تک» در راستای رهگیری تولید و توزیع تولیدات دارو اشاره کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی دارو عضو این سامانه هستند.

نوبرانی به نظارت و بازرسی از داروخانه‌ها در استان اشاره کرد و ابراز داشت: سامانه «تی تک» برای نظارت بر زنجیره تامین و مصرف دارو در داروخانه‌های استان زنجان از اواخر سال گذشته راه‌اندازی شده و این سامانه برای تسهیل فرآیند صدور مجوزهای بهداشتی و شناسه‌گذاری کالاها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد داروخانه‌ها در این استان در بخش‌های سرپایی و بستری از این سامانه استفاده می‌کنند، تاکید کرد: ۳۳ شرکت فعال در پخش داروی ملی در استان فعال است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: بازرسی از داروخانه‌ها طی سالجاری نسبت به سالهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

کد خبر 5360374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha