۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷

رئیس سازمان غذا و دارو:

تولید ۲ قرص جدید ضد کرونا در دست بررسی است

تولید ۲ قرص جدید ضد کرونا در دست بررسی است

سمنان- رئیس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه تولید دو قرص جدید ضد کرونا در دست بررسی است، گفت: هر مورد درمانی که در کوتاه کردن طول درمان موثر باشد به چرخه دارویی کشور وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دارایی که به سمنان سفرکرده است در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه در تلاشیم تا هر موردی که بتواند چرخه کرونا را کوتاه‌تر کند به چرخه دارویی کشور افزوده شود، ابراز داشت: بر همین اساس تولید دو قرص مولنیپیراویر و پکسلووید (قرص‌های جدید ضد کرونا) در دست بررسی است.

وی ضمن بیان اینکه مصرف هر نوع دارویی برای کرونا ابتدا در کمیته علمی کرونا مورد بحث قرار می‌گیرد، افزود: پس از برطرف شدن شبهه‌ها بر اساس پروتکل‌های درمانی داروها به مورد مصرف بیماران کرونایی می‌رسد.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور بابیان اینکه برای دو داروی مذکور طی روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد، ابراز داشت: نتیجه آن قطعاً به اطلاع رسانه‌ها و مردم می‌رسد تا در مراکز درمانی مورد مصرف واقع شود.

دارایی بابیان اینکه داروهای موردنیاز به سرعت در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: تاکنون بر اساس مأموریت ذاتی این سازمان کمبودها به سرعت برطرف و داروها در اختیار مردم قرار گذاشته‌شده است.

کد خبر 5362822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha