۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷

مدیر کل تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

زبان هنر، بهترین وسیله انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل جوان است

زبان هنر، بهترین وسیله انتقال ارزش‌های اسلامی به نسل جوان است

مدیر کل تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: زبان هنر، بهترین وسیله برای انتقال ارزش‌های ناب اسلامی و فرهنگ غنی به نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک شهریاری درباره گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن فخری زاده گفت: یکی از این برنامه‌ها برگزاری همایش فخر ادبی با رویکرد بزرگداشت این شهید بوده است.

وی افزود: شهید فخری زاده علاوه بر تخصص در علوم تجربی و فیزیک در حوزه ادبیات فارسی، شعر و بویژه حافظ پژوهی بسیار حاذق بود.

مدیر کل تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه هنر در واقع بالاترین سطح ارائه مفاهیم انسانی و ارزشی است که بر انسان و پدیده‌ها اثر می‌گذارد، تصریح کرد: بسیاری از رویدادهای تاریخی مانند حماسه عاشورا و همچنین رخدادهای معاصر مانند انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس با زبان هنر در فرهنگ جامعه نهادینه و ماندگار شده است.

شهریاری با بیان اینکه زبان هنر، بهترین وسیله برای انتقال ارزش‌های ناب اسلامی و فرهنگ غنی به نسل جوان است گفت: مهمترین خاصیت هنر این است که جامعه را پرمحتوا و رفتار انسان‌ها را تنظیم می‌کند. همانگونه که نیازمندی انسان انتها ندارد؛ هنر هم تمام شدنی نیست و ما دائماً نیازمند تولید هنر به بهترین نحو ممکن هستیم.

وی افزود: شهید فخری زاده از فلسفه و عرفان اسلامی برای پیشبرد اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کرد.

مدیر کل تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به آیین دومین همایش ادبی فخر ایران که به همت سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و به منظور بزرگداشت شهید دانشمند محسن فخری‌زاده در آستانه نخستین سالگرد عروج وی برگزار شد، گفت: عمق بخشی و شناساندن ابعاد و مولفه‌های شخصیتی او با زبان هنر به جامعه، از جمله اهداف این برنامه ما بوده است.

در این مراسم شاعرانی از جمله سعید حدادیان، مهدی جهاندار، عبدالرحیم سعیدی‌راد، سارا جلوداریان، حسین اسرافیلی، فراز ملکیان، عالیه مهرابی، الهام نجمی، محمدرضا طهماسبی به شعرخوانی در خصوص شخصیت شهید فخری‌زاده پرداختند.

کد خبر 5363396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha