۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸

در ۴ سال اخیر؛

۳۰ هزار میلیارد تومان مدرسه‌سازی در کشور صورت گرفته است

۳۰ هزار میلیارد تومان مدرسه‌سازی در کشور صورت گرفته است

البرز - رئیس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس گفت: طی ۴ سال اخیر حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور مدرسه‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی مهر بعدازظهر چهارشنبه در گردهمایی رؤسای مجمع خیرین مدرسه ساز کشور که در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: سهم دولت در پروژه‌های مشارکتی در سال ۹۶، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود و تا دی ماه ۹۶ تخصیص این ردیف صفر بود و با پیگیری‌های مرحوم حافظی، در سه ماه پایان سال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار کامل داده شد.

وی با بیان اینکه پس از آن اعتبارات ردیف پروژه‌های مشارکتی در سال ۹۷ به ۴۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: همچنین در سال ۹۸، این رقم به ۷۸۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس تصریح کرد: در جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور روز گذشته برگزار شد، مقرر شد که اعتبار ردیف پروژه‌های مشارکتی سال جاری به بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: امسال سهم مدرسه سازی از اعتبارات دولتی به حدود ۹ درصد افزایش یافت، یعنی از مجموع بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی کشور، این ۹ درصد به سهم مدرسه سازی در کشور اختصاص یافت.

رخشانی مهر گفت: در سال جاری ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تنها از منابع ملی صرف مدرسه سازی می‌شود که ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل طرح محرومیت زدایی است که برای اولین بار موضوع مدرسه سازی در ردیف‌های محرومیت زدایی دیده شده است.

وی ادامه داد: براین اساس ۲۰ درصد این ردیف تخصیص گرفتیم یعنی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون بین استان‌ها توزیع شده است و در هفته آتی ۲۰ درصد بعدی این ردیف تخصیص داده می‌شود به عبارتی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر به این سهم اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز در سال گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در مدرسه سازی مشارکت کردند که نسبت به سال ۹۸ رشد بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: برای سال جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین مدرسه ساز را جهت احداث مدرسه را داشتیم که البته اکثر استان‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند.

رخشانی مهر تصریح کرد: اما تعهد خیرین مدرسه ساز در استان‌های کرمان، سمنان، کرمانشاه، گیلان و آذربایجان غربی روند کاهشی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سالهاست سازمان نوسازی مدارس علاقه مند است در معماری مدارس تغییر ایجاد کند و این تغییرات ایجاد شده و به سمت الگوی معماری ایرانی مدرسه ایرانی حرکت کردیم اما فاصله زیادی تا تغییر نهایی وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس با بیان اینکه در ۴ سال اخیر حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور مدرسه سازی شده است، متذکر شد: با این رقم گردش مالی تا امروز هیچ مسئله‌ای از بحث سلامت کاری در مجموعه نوسازی مدارس کشور نداشتیم و هیچ فیش حقوقی نجومی نداشتیم که این امر دستاورد بزرگی در سازمان نوسازی مدارس کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 5365476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha