۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲

مطالبات مردم لرستان از دولت-۲۰

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

خرم‌آباد- مرکز لرستان به‌شدت با ضعف زیرساخت‌های حوزه فرهنگی مواجه است، پروژه تالار مرکزی در آستانه ۱۴ سالگی قرار دارد و حسرت فرهنگسرا و تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری هم بر دل مردم مانده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: وجود پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی در لرستان نشان‌دهنده آن است که مسئولان اهتمام جدی برای تقویت زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر ندارند، عدم تخصیص اعتبارات این پروژه‌ها و یا تخصیص لاک‌پشتی اعتبارات آن‌ها موجب شده تا امید به بهره‌برداری این پروژه‌های فرهنگی در بین مردم کاهش یابد.

در آستانه سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به استان لرستان خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر طرح مطالبات و خواسته‌های مردم را فراهم خواهد کرد.

در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار خواهد گرفت تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود.

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

برای پیگیری گزارش‌های مهر لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را دنبال کنید. این لینک در کنار صفحه استانی خبرگزاری مهر قرار داده خواهد شد و مخاطبان این رسانه می‌توانند نکات مدنظر خود را در بخش نظرات در میان بگذارند.

در این گزارش با نگاهی به مطالبات فرهنگی لرستانی‌ها از دولت به موضوع پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام از جمله تالار مرکزی خرم‌آباد و مجتمع‌های فرهنگی خواهیم پرداخت.

خرم‌آباد همچنان در حسرت تالار مرکزی

مرکز استان لرستان در حالی همچنان از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رنج می‌برد که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد به عنوان پروژه‌ای حیاتی همچنان در ایستگاه پیشرفت ۲۰ درصدی متوقف شده است.

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

در حال حاضر خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان یک تالار بزرگ برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ندارد تا این وضعیت بارها مورد انتقاد فعالان این حوزه و هنرمندان لرستانی قرار گیرد.

این وضعیت در حالیست که پروژه تالار مرکزی شهر خرم آباد که مصوبه سفر هیئت دولت به لرستان است در چند سال گذشته درجا زده و هنوز به نتیجه نرسیده است.

ماجرای این تالار آنجا جالب می‌شود که علی‌رغم تأکید مصوبه هیئت دولت مبنی بر آغاز پروژه در سال ۸۷ و اتمام آن در سال ۹۰، این پروژه زیرساختی تازه از سال ۹۰ شروع شد و مطابق اعلام نظر مسئولان قرار بود تا سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد؛ موضوعی که با این روند پیشرفت پروژه تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی خرم‌آباد، ۲۰ درصد است.

وی بیان داشت: اگر در سفر رئیس‌جمهور به لرستان اعتبار مناسبی در حد ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کند، این پروژه را با سرعت خیلی بیشتری اجرایی خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید کرد: این اعتبار را به ما بدهند، این پروژه طی دو سال آینده افتتاح خواهد شد.

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

سالن‌های آمفی تئاتر مجتمع‌های فرهنگی منتظر تأمین اعتبار

فتایی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث فرهنگسراها و مجتمع‌های فرهنگی در لرستان اظهار داشت: سالن‌های آمفی تئاتر سه مورد از مجتمع‌های فرهنگی استان هنوز تکمیل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این مجتمع‌های فرهنگی شامل دورود، ازنا و الشتر هستند افزود: ما از محل اعتبارات استانی، کار را در این مجتمع‌های فرهنگی شروع کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع فرهنگی ازنا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: نگارخانه و سالن جلسات این مجتمع فرهنگی امسال افتتاح شد، منتها سالن اصلی و آمفی تئاتر آن هنوز عملیاتی نشده و منتظر هستیم که هم وزارتخانه و هم استان اعتباری برای تکمیل آن پرداخت کند.

فتایی با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی الشتر نیز همین شرایط مجتمع فرهنگی و هنری ازنا را دارد، گفت: مجتمع فرهنگی دورود هنوز شروع نشده است.

مجتمع‌هایی که به داد فرهنگ و هنر نرسید/پروژه‌ای در آستانه ۱۴سالگی

وی گفت: مجتمع فرهنگی شهرستان چگنی نیز ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ما بقی شهرستان‌ها دارای مجتمع فرهنگی هستند.

به‌هرروی ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در استان به‌گونه‌ای است که تاکنون فرصت‌های ارزشمندی که می‌توانست با برپایی گردهمایی‌ها و سمینارهای ملی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری در استان خلق شود به دلیل عدم وجود حداقل یک تالار بزرگ مرکزی و فقدان سالن‌های همایش استاندارد با گنجایش و امکانات مناسب، یکی پس از دیگری ازدست‌رفته است.

از سوی دیگر رکود و تعطیلی سینماهای عمده شهرستان‌های استان، کمبود مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان، نبود تالارهای بزرگ برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، نبود فرهنگسراها، کمبود فضای کتابخانه‌ای و ده‌ها زیرساخت فرهنگی و هنری دیگری که می‌تواند جامعه را به سمت نشاط فرهنگی پیش ببرد مردم، فعالان فرهنگی و هنرمندان را از وضعیت زیرساخت‌ها ناراضی کرده است.

کد خبر 5370280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha