۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان:

عرصه مطالعات طلاب باید متناسب با انتظار جامعه باشد

عرصه مطالعات طلاب باید متناسب با انتظار جامعه باشد

بوشهر- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: عرصه مطالعات طلاب باید متناسب با انتظار جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح چهارشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) اظهار داشت: فهم عمیق دین و دین‌شناسی مسئولیتی می‌باشد که متوجه طلبه و فضلاست.

وی تصریح کرد: عرصه مطالعات طلاب و فضلا نباید تک‌بعدی باشد و باید متناسب با انتظار جامعه و همچنین به دنبال رسیدن به کمال اخلاقی مطلوب باشد.

حسینی بوشهری با تأکید بر داشتن بینش لازم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بیان کرد: طلبه‌ها و بزرگان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باید تبلیغ همه‌جانبه در رابطه با دین و پژوهش گسترده داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت طلاب و دانشجویان بهره‌گیری شود افزود: طلابی که در مدارس تحصیل می‌کنند رسالت بزرگی بر دوش دارند که باید هم‌زمان با رشد توسط استادان بزرگ، به مقوله تربیت نیز اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در ارتباط با بزرگانی همچون علامه بلادی‌ها و مجتهد اهرمی‌ها نباید تنها به آنان افتخار کرد بلکه باید جای آنها را گرفت تا آیندگان نیز به طلبه‌های امروزی افتخار کنند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه طلبه‌ای که دوری از مسئولیت‌پذیری دارد نمی‌تواند رسالت علما و بزرگان دین را عهده‌دار شود گفت: علما باید همواره برای فراگیری علم در تلاش و کوشش باشند تا بتوانند نقش پیشوایی در جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه پژوهش نباید مهمان ناخوانده آموزش باشد بلکه باید با آموزش درهم‌تنیده باشند اظهار داشت: انسان باید همواره انگیزه‌ای برای رشد و قدم برداشتن در عرصه‌های علمی داشته باشد.

حسینی بوشهری افزود: جامعه شیعه هیچ‌وقت در طول تاریخ از لحاظ کمیت و قدرت سیاسی و اجتماعی قدرت امروز را نداشته و به برکت انقلاب هیچ‌وقت نیز به‌اندازه امروز در دنیا شناخته‌شده و مورد تجلیل و احترام آحاد مسلمانان نبوده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بااین‌وجود جامعه شیعه هیچ‌وقت نیز به‌اندازه امروز دشمن نداشته چرا که امروز از نظر مکاتب سیاسی اجتماعی جبهه بزرگی مقابل خود دارد.

وی با اشاره به اهمیت مسئولیت جامعه شیعه اظهار کرد: جهان تشییع هم دوستان و هم دشمنان فراوانی دارد و همچنین بار مسئولیت بزرگ بر دوش حوزه‌های علمیه است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گذشتگان استان بوشهر در بهبوهه اشغال بیگانگان از حرکت باز نایستادند و با فرمان جهاد در کنار شهید رئیسعلی دلواری ایستادند خاطرنشان کرد: نوشته‌های طلاب و فضلا در کنگره علامه بلادی نشان از همین مسئولیت‌پذیری و نشانگر تحولی شگرف در حوزه‌های علمیه و به‌ویژه استان بوشهر است.

کد خبر 5370655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha