۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

طرح تزریق سرپایی رمدسیویر از اهواز آغاز شد

طرح تزریق سرپایی رمدسیویر از اهواز آغاز شد

اهواز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پیک کرونای انگلیسی در بازه زمانی هر هفت روز تعداد بیماران‌ها دو برابر شد که درمان در کلینیک‌های سرپایی تزریق رمدسیویر از این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان ظهر امروز چهارشنبه در آئین تجلیل از پرستاران نمونه استان خوزستان اظهار کرد: در خوزستان تقریباً هفت هزار تخت بیمارستانی وجود دارد اما گاهی اوقات روزانه تا ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند و روزانه ۱۰ درصد به تخت‌ها اضافه می‌شد.

وی افزود: در پیک کرونای انگلیسی در بازه زمانی هر هفت روز تعداد بی ماران‌ها دو برابر شد که درمان در کلینیک‌های سرپایی رمدسیویر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز آغاز شد و به همه کشور گسترش یافت به گونه‌ای که وزیر بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رئیس جمهور اعلام کرد که ۱۴۲ هزار تخت در کشور وجود دارد اما ۲۰۰ هزار نفر به این روش درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در برخی شرایط، بخش دیالیز بیمارستان‌های استان خوزستان به ICU یا مهد کودک‌ها و کتابخانه‌ها به بخش تبدیل شده و همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شدند؛ اگر اکنون آرامشی بر استان خوزستان حاکم است مدیون تلاش همه همکاران هستیم که لحظه‌ای عقب ننشستند و از انجام تکالیف الهی، قانونی و اجتماعی کم نگذاشتند و آبروداری کردند و این مجموعه را سرافراز کردند.

وی افزود: ضریب خوداتکایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴۲ درصد است یعنی درآمدهای دانشگاه می‌تواند ۴۲ درصد هزینه‌های خود را پوشش دهد؛ همچنین خدمات بهداشت و فوریت‌های پزشکی رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: همچنین سالانه تعرفه‌ها ۵ تا ۸ درصد افزایش می‌یابد اما هزینه‌ها در یکی دو سال گذشته افزایش یافته که این مسئله خود اتکایی دانشگاه را کاهش داده است.

وی با اشاره پیگیری مطالبات پرستاران تصریح کرد: در سال جاری برخی مطالبات پرسنل پرداخت نشده است؛ البته حقوق پرسنل به موقع پرداخت شده اما اضافه کار این پرسنل تا مردادماه پرداخت شده و کارانه امسال تاکنون پرداخت نشده است؛ همچنین حق مسکن نیز تا شهریورماه امسال پرداخت شده که امید است این موارد که مهمترین مطالبه کارانه است، زودتر پرداخت شود.

کد خبر 5370795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      0 0
      آقای ابوالنژاد!حالا چه فایده تزریق اینهمه رمدیسیویر؟نه که خیلی داروی بدرد بخوریه؟ وضعیت همچنان خرابه نه داروهاتون موثره نه واکسنای مزخرفتون.ما که واکسن زدیم و سخت هم مبتلا شدیم الان 3 ماه از ابتلا مون میگذره هنوز علائم بیماری مرتفع نشده تازه نوبت دوز سوم تزریقمون هم رسیده.نه که اون دو دوز خیلی خوببود