۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۴:۳۱

پنتاگون:

تایوان برای بازدارندگی در مقابل چین به توسعه دفاعی نیاز دارد

تایوان برای بازدارندگی در مقابل چین به توسعه دفاعی نیاز دارد

پنتاگون می‌گوید تایوان برای بازدارندگی در مقابل چین به توسعه قابلیت‌های دفاعی نامتقارن نیاز فوری و ضروری دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الی راتنر»، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام در کنگره این کشور گفت: (افزایش) توانایی تایوان برای محافظت از خود در برابر تهدیدات نظامی چین مستلزم این است که این جزیره به سرعت اقدام به ایجاد سیستم دفاع نامتقارن کند و بدین منظور استقرار موشک‌های کروز و مین‌های دریایی ضروری است.

در حالی که بسیاری از جزئیات طرح‌های نظامی تایوان طبقه‌بندی شده است، راتنر گفت که ایالات متحده با کار بر روی مفاهیم و دکترین‌های دفاعی، رویکرد فعال‌تری در حمایت از تلاش‌های دفاعی تایوان در پیش گرفته است.

راتنر روز چهارشنبه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «بدون تردید، تقویت دفاع مشروع تایوان یک کار فوری و یک ویژگی اساسی بازدارندگی است. بنابراین لازم است که توسعه قابلیت‌های نامتقارن برای دفاع مستقل تایوان که معتبر، انعطاف‌پذیر، متحرک، توزیع‌شده و مقرون‌به‌صرفه باشد، در اولویت قرار داده شود.»

راتنر درباره پدافندهای نامتقارن مورد نظر برای تایوان به موشک‌های کروز دفاعی، پدافند هوایی کوتاه و میان برد، مین‌های دفاعی دریایی و قابلیت‌های فرماندهی، کنترل، اطلاعاتی و شناسایی پیشرفته اشاره کرد.

راتنر همچنین بر نقش مهم متحدان و شرکای آمریکا در منطقه مانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا تاکید کرد و به گفته او همین متحدان «شاید بزرگترین مزیت استراتژیک» واشنگتن در رقابت نظامی با چین باشد.

تنش‌ها در سراسر تنگه تایوان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است و چین در چندین نوبت هواپیماهای نظامی خود را به منطقه دفاع هوایی تایوان اعزام کرده است.

کد خبر 5371217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha