۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد

تحریم واحد ضد تروریستی یک کشور حمایت از تروریست است

تحریم واحد ضد تروریستی یک کشور حمایت از تروریست است

فرمانده واحد ضد تروریستی ایران که اخیرا از سوی آمریکا به لیست تحریم ها اضافه شده است در واکنش به این موضوع گفت: تحریم واحد ضدتروریستی در واقع حمایت از تروریست ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه تحریم‌هایی را علیه چند نهاد و شخص حقیقی ایران وضع کرد. این تحریم‌ها بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، به اتهام مسائل مرتبط با نقض حقوق بشر و اقدامات سرکوبگرانه وضع شده است. در این تحریم نام سرهنگ محسن ابراهیمی فرمانده نیروهای ویژه ضد تروریسم (نوپو) هم به چشم می‌خورد.

سرهنگ محسن ابراهیمی فرمانده سابق نوپو که می‌توان گفت بنیان گذار این واحد ضد تروریستی هم هست در گفت و گو با خبرنگار مهر در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: نوپو یک واحد ضد تروریست است و تحریم کردن این یگان یعنی حمایت از تروریست؛ همه می‌دانند که آمریکا بزرگترین حامی تروریست است و تحریم کردن نوپو هم مهر تأییدی بر این موضوع است.

تحریم واحد ضدتروریستی یک کشور حمایت از تروریست است

وی افزود: نوپو واحد ضد تروریست است و در درگیری‌هایی که تروریستی محسوب می‌شوند به میدان می‌آیند و حمله به مجلس شورای اسلامی یا گروگان‌گیری‌ها هم نمونه‌ای از عملیات‌هایی است که نوپو در آن شرکت کرده است و جان هم وطنان را نجات داده است.

فرمانده سابق نوپو بیان کرد: نوپو زمانی مأموریتی را به دست می‌گیرد که سایر پلیس‌ها نتوانند به اصطلاح آن مأموریت را حل کنند، مانند مأموریت‌های رهایی گروگان که باید با تکنیک‌های خاص به میدان رفت و فرد گروگان گرفته را آزاد کرد.

ابراهیمی ادامه داد: نوپو همیشه مورد حمایت مردم بوده است و لحظه‌ای که یک خانواده فرزندش به گروگان گرفته می‌شود و مأموران نوپو می‌توانند آن فرزند را به آغوش خانواده برگردانند از با ارزش ترین لحظاتی است که مأموران نوپو آن را تجربه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: من در ۳۱ سالی که خدمت کردم نشده است که مأموریتی بروم و مطمئن باشم که به محل کار بر می‌گردم چراکه افراد مقابل ما اشرار و تروریست‌ها هستند که حتی به مردم عادی رحم نمی‌کنند نه افراد عادی جامعه.

تحریم واحد ضدتروریستی یک کشور حمایت از تروریست است

فرمانده سابق یگان نوپو تاکید کرد: تحریم ما دقیقاً نشانه ضعف و بدبختی آمریکا است و به این تحریم افتخار می‌کنیم؛ آمریکا از بنده که سرباز کوچک این انقلاب و کشور هستم ترسیده است و توان دیدن رشد و بزرگی و قدرت نظامی ایران را ندارد.

ابراهیمی گفت: آنجایی که دشمن ما را تحریم می‌کند و چشم دیدن ما را ندارد یعنی دقیقاً ما و نیروهایمان در راستای اهداف انقلاب حرکت کرده‌ایم و راهمان را درست رفته‌ایم.

آنجایی که دشمن ما را تحریم می‌کند و چشم دیدن ما را ندارد یعنی دقیقاً ما و نیروهایمان در راستای اهداف انقلاب حرکت کرده‌ایم و راهمان را درست رفته‌ایم

وی ادامه داد: من با درجه ستوانی کارم را آغاز کردم و حدود ۲ هزار نیرو را تربیت کرده‌ام، من را تحریم کنند با افرادی که تازه جوانه زده‌اند می‌خواهند چه کنند؟ مگر می‌شود نور انقلاب را در دل جوان‌ها خاموش کرد؟

فرمانده سابق نوپو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این تحریم‌ها باعث می‌شود که تهیه تجهیزاتی که مأموران نوپو در عملیات‌ها از آن استفاده می‌کنند، با مشکل مواجه شود، گفت: تمام تجهیزات ما بومی سازی است و اصلاً نیازی به خارج از کشور نداریم و حتی برخی از تجهیزاتی که در داخل تولید کرده‌ایم را صادر می‌کنیم.

به گفته سرهنگ ابراهیمی این تحریم‌ها روحیه مأموران در نوپو و یگان ویژه را بالا برده است و هیچ تأثیری بر دنبال کردن اهدافشان ندارد.

تحریم واحد ضدتروریستی یک کشور حمایت از تروریست است

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مأموران نوپو چهره‌های خود را می‌پوشانند، گفت: به دلیل اینکه شناخته نشوند و مأمور ما بتواند زندگی راحتی را در محل زندگی‌اش داشته باشد، البته در سراسر دنیا مامورانی که در واحدهای ضد تروریستی مشغول به کار هستند برای امنیت خود و خانواده‌هایشان چهره‌های خود را در عملیات‌ها می‌پوشانند و این موضوع تنها مربوط به ایران نمی‌شود.

فرمانده سابق نوپو در پایان گفت: یگان ویژه آنقدر قوی هست و تجهیزات به روزی دارد که در مواردی که نیاز است به میدان بیایند اصلاً به کمک مأموران نوپو احتیاجی ندارد و مأموران ما جز در موراد رهایی گروگان یا عملیات‌های ضد تروریستی به میدان نمی‌آیند.

کد خبر 5372326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha