۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

مدیرکل تعاون البرز:

حل مشکلات جامعه کار گامی مؤثر در مسیر پشتیبانی از تولید است

حل مشکلات جامعه کار گامی مؤثر در مسیر پشتیبانی از تولید است

البرز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: برای پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از آن باید نسبت به رفع مشکلات جامعه کار وتولید و ساماندهی معیشت و اقتصاد کارگران توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فلاح‌نژاد صبح سه‌شنبه در کمیسیون کارگری شورای تأمین استان البرز که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، در خصوص اهمیت کمیسیون کارگری در رفع معضلات جامعه کارگری اظهار کرد: یکی از هدف‌های مهم کمیسیون کارگری رصد کردن مسائل و مشکلات جامعه کارگری و پیشگیری از ایجاد مشکل یا چالش‌های احتمالی است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت کلی از حوزه کار و تولید استان با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان با تدابیری که اتخاذ شده مشکل حادی در بخش کارگری و کارفرمایی وجود ندارد، افزود: با رصد مستمر اداره کل تعاون کار و رفاه در استان به عنوان متولی امور کارگری و نیز اداره کل صنعت و معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه ستاد تسهیل و و همینطور معاونت اقتصادی استانداری که پیگیر امور تولید کنندگان و کارفرمایان هستند مسائل مربوط به شرکت‌ها را که قابل حل در سطح استان است در کارگروه‌های مربوطه مطرح می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز تصریح کرد: در این زمینه مشکلات و بحران‌های واحدها تولیدی و کارگران پیگیری و با تدابیر لازم بررسی و مدیریت می‌شوند و خوشبختانه در این خصوص بحران و پیچیدگی در سطح استان وجود ندارد.

وی در خصوص وضعیت کاریابی‌های استان برای جذب نیروی کار ابراز کرد: ۲۳ کاریابی مجاز و فعال داخلی ونیز ۴ کاریابی مجاز فعال خارجی در سطح استان وجود دارد که طی ماه‌های اخیر با در اختیار داشتن ۳۰ هزار فرصت شغلی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان بیش از ۱۵ هزار معرفی به فرصت‌های شغلی داشته‌اند.

فلاح‌نژاد متذکر شد: همچنین تعداد ثبت نام کارجویان در کاریابی‌های استان تاکنون ۶ هزار و ۲۵۸ نفر بوده است که از این میان تعداد ۲ هزار و۵۷۳ نفر یه کارگماری شده‌اند.

کد خبر 5375143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha