۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴

حضور معمار ایرانی در «به اضافه مستند»

حضور معمار ایرانی در «به اضافه مستند»

مهدی حجت از بنیان‌گذاران سازمان میراث فرهنگی به برنامه «به اضافه مستند» می رود تا درباره معماری و شهرسازی در ایران صحبت کند.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، چهل و هفتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند خارجی «آکاسا، خانه من» روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مستند «آکاسا، خانه من» روایتی از ۹ کودک و والدین‌شان است که در بیابان دلتا در بخارست (پایتخت رومانی) زندگی می‌کنند. ویژگی منحصر به فرد این گروه این است که نزدیک به ۲۰ سال است در بیابانی بدون هیچ تکنولوژی زندگی می‌کنند و قصد ترک آنجا و رفتن به شهرهای بزرگ را ندارند. این اثر به کارگردانی رادو چیورنیچوک تولید شده است.

این فیلم مستند برنده جایزه بهترین فیلمبرداری در جشنواره ساندنس ۲۰۲۰ شد و در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» یکی از آثار منتخب بخش «بهترین‌های جهان مستند» بود که به‌صورت غیررقابتی به نمایش درآمد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور مهدی حجت معمار ایرانی و از بنیانگذاران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود. این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲۴ آذر ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۲۶ آذر ساعت ۱۵ است.

«به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

کد خبر 5375507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha