۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر:

ارتباطات صنعت و دانشگاه در استان بوشهر تقویت می‌شود

ارتباطات صنعت و دانشگاه در استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ارتباطات صنعت و دانشگاه در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی‌زاده عصر سه‌شنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه مرکز آموزشی و پژوهشی HSE در استان بوشهر اظهار داشت: این تفاهم به منظور راه اندازی دپارتمان تخصصی HSE در راستای کمک به توسعه صنعتی کشور و استان و ارتقا سلامت جامعه انجام شده است.

وی اضافه کرد: توسعه و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی طرفین در جهت پیشبرد و ارتقا جایگاه ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای چشم انداز کمک به توسعه صنعتی کشور و استان و ارتقا سلامت جامعه از اهداف این تفاهم است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اضافه کرد: در استان بوشهر تاکنون در این زمینه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است که در این راستا جلساتی با متخصصین خصوصاً دانشکده HSEعلوم پزشکی بوشهر جهت تحقق ایجاد یک مرکز تخصصی آموزشی و پژوهشی HSE برگزار شد.

احمدی‌زاده یادآور شد: منطقه پارس جنوبی در حوزه HSE و ایمنی بهداشت به‌دنبال پیدا کردن جایگاه‌ای درخور است و حالا این برعهده دانشگاهیان است که بستر مناسب را فراهم کنند.

وی بیان کرد: در واقع وظیفه ما ایجاد پل بین دانشگاه و صنعت است. بسیاری از فعالیت‌هایی که در استان صورت می‌گیرد نیازمند تقویت حوزه بسیار مهم و استراتژیک HSE است. پس با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه نفت و گاز و نیروگاه اتمی باید به‌دنبال ایجاد یک دپارتمان تخصصی پیگیر و هم‌اندیش در کنار صنایع باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در دو مجموعه تخصصی در استان می‌تواند دپارتمان تخصصی خوبی را جهت کارهای بهداشت ایمنی و سلامت رقم بزند و یک مرکز آموزشی تخصصی HSE در صنایع نفت و گاز در مرکز استان یا در شهرستان‌های جنوبی باعث اتفاقات خوبی خواهد شد.

تبدیل بوشهر به قطب HSE کشور

رئیس دانشکده سلامت، ایمنی، محیط زیست و طب محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در حال حاضر با وجود تجهیزات لازم و انگیزه اساتید جوان متخصص این دانشکده درصدد هستیم تا آموزش‌های مرتبط با HSE در منطقه را نظام‌مند با کمک جهاد دانشگاهی دنبال کنیم.

امیر حسین دارابی اضافه کرد: ظرفیت‌ها و برنامه‌های آموزشی جهاد دانشگاهی می‌تواند حلقه اتصال دانشگاه و صنایع باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و کارهای آموزشی و پژوهشی در حوزه HSE در صنعت با کمک دو مجموعه توسعه مند دنبال شود.

وی تصریح کرد: با توجه به استقرار صنایع بزرگ نفت و گاز در استان بوشهر با همت و عزمی راسخ می‌توانیم به‌عنوان قطب HSE در کشور تبدیل شویم و این تفاهم‌نامه را فتح باب فعالیت‌های بسیار بزرگ‌تری در حوزه آموزش و پژوهش باید دانست.

رئیس دانشکده HSEگفت : این دانشکده دارای اعضای هیأت علمی مجرب و متخصص است که ظرفیت بسیار خوبی جهت توسعه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی دارد.

دارابی افزود: از امسال با پیگیری‌های مکرر برای اولین بار در مقطع کارشناسی ارشد HSE با مجوز وزارتخانه موفق به پذیرش دانشجو شدیم.

کد خبر 5375674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha