۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱

وزیر علوم:

دشمن از پیشرفت‌های علمی ایران عصبانی است/ رشد فناوری باوجود تحریم

دشمن از پیشرفت‌های علمی ایران عصبانی است/ رشد فناوری باوجود تحریم

همدان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فن‌آوری ایران اسلامی باوجود تحریم‌های ظالمانه، دشمنی‌ها و خصومت ورزی‌های نظام سلطه، بااقتدار در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی گل امروز جمعه در یادواره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تویسرکان اظهار کرد: مردم تویسرکان یک شخصیت ملی و شخصی که به خانواده شهدا تعلق دارد را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر گذشت، ایثار، جبهه، جهاد و شهادت را قدر بدانیم قطعاً دشمن ناامید خواهد شد، همان‌گونه که ملت ایران با دست‌خالی با فرهنگ جبهه و شهادت هشت سال در مقابل صدام و استکبار جهانی ایستادگی کردند و آنان را شکست دادند.

وی با بیان اینکه دشمن از پیشرفت‌های علمی، تحقیقاتی و فن آوری ایران عصبانی است، افزود: دشمن تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای کارشکنی در این مسیر به کار گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دشمنان ملت بزرگ ایران به خوبی می‌دانند که راهبردهای مشخص شده از سوی رهبر انقلاب موجب توسعه فزاینده ایران اسلامی شده است و دشمن این را به خوبی درک کرده است و به دنبال ضعیف کردن جایگاه ولایت فقیه و رهبری خواهد بود.

زلفی گل تصریح کرد: از سرفصل‌های نقشه‌های دشمن می‌توان به ایجاد تفرقه با هدف جلوگیری از انسجام و وحدت در مسیر رشد و بالندگی ایران نام برد.

وی با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین نقطه قوت کشور فناوری هسته‌ای است، افزود: فناوری هسته‌ای به رشد سایر فناوری‌ها کمک بسیاری می‌کند به همین دلیل دشمنان، دانشمندان ما را ترور می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای در سایه وحدت، یکپارچگی و همدلی تحقق پیدا می‌کند و وحدت با کسانی که از روی غرض‌ورزی می‌خواهند بین مردم و ولایت و شهدا جدایی بیندازند معنا ندارد.

زلفی گل بابیان اینکه ما با تعامل و همفکری باشخصیت‌های آگاه و با خط گرفتن از شهدا و آرمان‌های انقلاب پیروز خواهیم شد تصریح کرد: به مناسبت هفته تحقیق و پژوهش همایش توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی کشور در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه سفر خود از قسمت‌های مختلف دانشکده فنی مهندسی تویسرکان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آموزشی پژوهشی و چالش‌های موجود در بخش نیروی انسانی و تجهیزات این دانشکده قرار گرفت.

وی در جریان سفر به همدان همچنین به مقام شامخ شهدای شهرستان تویسرکان ادای احترام کرد.

کد خبر 5377684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 1
      پیشرفت های فناورانه تجاری سازی شون و در جهت انحصار زدایی در تولید کالاها و خدماتی که در انحصار غرب هستند باشند تا از این طریق اهرم تحریم از دست غرب خارج گردد و تحریم های آنان در سراسر جهان بی اثر گردند تا نتوانند از ملت های مستقل با فشار و تحریم زورگیری کنند، تجاری سازی و صادرات دستاوردها راه گشاست