۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

تنها راه پیشرفت کشور توسعه مهارت‌آموزی است

تنها راه پیشرفت کشور توسعه مهارت‌آموزی است

مشهد - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: همه راه‌ها را تجربه کردیم و امروز تنها راه پیشرفت کشور، توسعه مهارت‌آموزی در جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام‌حسین حسینی‌نیا پیش از ظهر شنبه در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، سازمان فنی حرفه‌ای را سازمان توسعه‌ای کشور توصیف و اظهار کرد: توسعه برخی کشورهای آسیایی به دست تکنسین‌ها و افراد دارای مهارت محقق شده که نشانگر اهمیت مهارت‌آموزی در توسعه کشور دارد.

وی با بیان این‌که ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و مهارتی در کشور فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: نیروی ماهر برای آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای، ظرفیتی مهم برای توسعه مهارت‌آموزی در کشور به‌شمار می‌روند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به فاصله سطح دانشگاه‌های کشور با رشد دانشگاهی در دنیا اشاره کرد و گفت: سرعت تحولات فناوری در دنیا به‌نحوی است که جمعیت ماهر نیاز به بازآموزی مهارتی پیدا خواهند کرد از این‌رو جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر جمعیت شاغل ماهر در کشور نیز باید مهارت‌های جدید را فرا بگیرند.

وی با بیان این‌که نبود مهارت و توانمندی در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مشکلی جدی برای کشور است، یادآور شد: ۴۵ درصد ورودی سازمان فنی و حرفه‌ای را دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند که این یک فاجعه به شمار می‌رود.

حسینی‌نیا افزود: با استفاده از تجربه کشور آلمان و برای حل این مشکل در نسل آینده، آموزش دوگانه برای دانش‌آموزان در دستور کار است تا در کنار تحصیل، یک مهارت را فراگرفته تا برای اشتغال با مشکل مواجه نشود.

وی، توسعه مهارت‌آموزی را فرمول نجات بخش کشور دانست و گفت: تشکیل مجمع خیرین در همه استان‌ها در نهایت هیئت امنایی کردن آموزش‌های مهارتی در کشور می‌تواند نقش مؤثری در توسعه مهارت‌آموزی در کشور داشته باشد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مجمع راهبردی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور باشد و ضرورت دارد که راهبردهای کلان حوزه مهارت در این فضا تعیین شود.

وی با بیان این‌که جوانان سرمایه‌های بی‌بدیل کشور هستند، ابراز کرد: امروز تنها راه پیشرفت کشور، توسعه مهارت‌آموزی و بالا بردن توانمندی جوانان است.


کد خبر 5378366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha