جورج قرداحی:

دشمنان از لبنان هراس دارند ولی برادران تضعیفش می کنند

دشمنان از لبنان هراس دارند ولی برادران تضعیفش می کنند

وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان با بیان اینکه انتظار داشت مقامات ارشد کشورش از او در بحران اخیر دفاع کنند، گفت دشمنان از لبنان می ترسند ولی برادران آن را تضعیف می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان با بیان اینکه انتظار داشت مقامات ارشد و اصحاب رسانه لبنان از او در بحران اخیر با کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت کنند، گفت لبنان کشوری است که دشمنان از آن هراس دارند ولی برادران تضعیفش می کنند.

پایگاه خبری عربی ۲۱ ضمن انتشار این اظهارات قرداحی به نقل از او افزود: من با استفاده از تجربه اندک خود در پست وزراتی و بحران ایجاد شده با کشورهای حاشیه خلیج فارس به این نکته پی بردم که لبنان کشوری است که دشمنان از آن می ترسند ولی توسط برادران و غیر برادرانش تضعیف می شود. توضیحات بیشتری در این خصوص نمی دهم، چون همه چیز مقابل چشمان شما روشن است.

وزیر سابق لبنانی که در مراسم تقدیر روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و سیاستمداران از موافق مواضع اخیر او سخن می گفت، تصریح کرد: امیدوارم اوضاع به گونه ای تغییر کند که همه طوایف، اقشار و گروه های لبنانی با آرامش زیر چتر وطن واحد زندگی کنند، هر چند تحولات اخیر ما را تا حدودی ناامید کرده است.

قرداحی با بیان اینکه به علت حملات صورت گرفته علیه او در واکنش به اظهاراتش درباره جنگ یمن آن هم قبل از وزیر شدن، احساس می کند مورد اهانت و ظلم واقع شده است، تأکید کرد: انتظار می رفت رسانه های لبنانی در کنار من بایستند ولی هیچ کسی جز انسان های شریف و آزاده از من حمایت نکرد. برخی دیگر که من آنها را برادر خود تصور می کردم نشان دادند وابستگی های پنهان داشته و از اصول آزادی نفرت دارند.

وی ادامه داد: من انتظار داشتم مقامات ارشد لبنانی همه در کنار من بایستند ولی با دیدن موضع آنها غافلگیر شدم. من از شنیدن صداهای سیاستمدارانی که خواستار استعفایم بودند، غافلگیر شدم هر چند اسمی از این سیاستمداران نمی آورم. آنها علیه من عبارت های سخیف به کار بردند به امید اینکه چراغ سبزی از سوی عربستان دریافت کنند تا به این کشور سفر کنند، گویا نمی دانند نظر عربستان در مورد هر یک از آنها چگونه است.

گفتنی است روز ۲۹ اکتبر گذشته عربستان در واکنش به اظهارات وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان درباره بیهوده بودن جنگ یمن و ضرورت توقف آن، سفیر خود را از بیروت فرا خواند و سفیر لبنان را از ریاض اخراج کرد و پس از آن امارات، بحرین، کویت و دولت مستعفی یمن نیز از ریاض پیروی کردند و در نهایت جورج قرداحی در سوم دسامبر از مقام خود استعفا داد.

کد خبر 5381458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha