۱ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبرداد؛

تحصیل بیش از ۲۰ هزار نفر در کلاس‌های سوادآموزی آذربایجان شرقی

تحصیل بیش از ۲۰ هزار نفر در کلاس‌های سوادآموزی آذربایجان شرقی

تبریز- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت : بیش از ۲۰ هزار نفر سواد آموز و کم سواد در کلاس‌های سوادآموزی استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار صادقی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته سوادآموزی در تبریز برگزار شد، گفت: روزشمار هفته سلامت، سواد آموزی و رسانه، فرهنگ ایثار و شهادت و مسئولیت پذیری، ترویج فرهنگ نماز، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و تکریم از فعالان عرصه سوادآموزی خواهد بود.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بالای ۲۰ هزار نفر سواد آموز و کم سواد در کلاس‌های سوادآموزی مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: استان آذربایجان شرقی در سال گذشته در راستای جذب و کلاس گذاری برای سوادآموزان حائز رتبه اول کشوری است.
صادقی بیان کرد: ۹۵ درصد حضور در کلاس درس سواد آموزی سنین ۱۰ تا ۴۹ ساله هستند که ۸۲ درصد آنان را بانوان و ۱۷ درصد آن را آقایان تشکیل می‌دهد.
معاون سواد آموزی استان آذربایجان شرقی افزود: طبق سرشماری که در سال ۱۳۵۵ انجام گرفته است، میزان باسوادی کشور ۴۸.۵ درصد و میزان باسوادی در استان آذربایجان شرقی نیز، ۳۶ درصد است.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهضت سواد آموزی، میانگین باسوادی در کشور، ۹۶.۶ درصد و میانگین باسوادی استان آذربایجان شرقی نیز ۹۶.۴ درصد است.
صادقی گفت: ۱۴۲ هزار نفر در سرشماری انجام گرفته در سال ۱۳۹۵ اظهار کرده‌اند که بی سواد مطلق هستند و با توجه به اینکه شناسایی افراد بی سواد دشوار است از همان روز برای شناسایی و جذب این افراد تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.
وی افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر آموزش دهنده نهضت سوادآموزی در سطح استان آذربایجان شرقی وجود دارد که با شیوع ویروس کرونا، آموزش‌ها به صورت مجازی و در قالب سی دی و بسته‌های آموزشی ادامه یافته است و در حال حاضر کلاس‌ها با حضور ۵ نفری در حال ادامه است.
صادقی ادامه داد: کودکان کار و زنان سرپرست خانوار جزو جامعه هدف نهضت سوادآموزی هستند و از این رو تفاهم نامه‌ای بین اداره کل بهزیستی و اداره کار منعقد شده است تا کودکان شناسایی شده برای سوادآموزی معرفی شوند.
معاون سواد آموزی استان آذربایجان شرقی در پایان افزود: استان آذربایجان شرقی مهاجر فرست است و این یکی از معضلات بزرگی برای استان محسوب می‌شود.
کد خبر 5381696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha