۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

ملت ایران در یوم الله ۹ دی خط بطلانی بر توطئه‌ها و فتنه‌ها کشید

ملت ایران در یوم الله ۹ دی خط بطلانی بر توطئه‌ها و فتنه‌ها کشید

اراک - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: ملت ایران در یوم الله نهم دی خط بطلانی بر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان داخل و خارج و فریب خوردگان داخلی کشید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار کرد: ایام دی‌ماه حماسه‌های بسیار زیاد و تاریخی در آن اتفاق افتاده که هرکدام درس‌های فراوانی دارد و مهمترین آنها یوم الله نهم دی و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است که باید همه توان را برای گرامیداشت این ایام پای کار بیاوریم.

وی ادامه داد: ملت ایران در یوم الله نهم دی خط بطلانی بر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان داخل و خارج و فریب خوردگان داخلی کشیدند و با حضورشان در صحنه برنامه‌های شیطانی دشمنان را خنثی کردند و یوم الله نهم دی نشان از بصیرت و وفاداری ملت ایران به انقلاب اسلامی و ولایت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دانشگاه فاطمی در طول تاریخ اسلام انسان‌های بزرگی تربیت‌کرده که منشأ تحولات و اقدامات بسیاری بوده‌اند و همچون ستارگانی پرفروغ می‌درخشند و فاطمه زهرا (س) از یک طرف مظهر مجاهدت و شهادت مظلومانه و از طرف دیگر مظهر عظمت و شکوه بشریت است و نام زیبای ایشان در طول تاریخ می‌درخشد.

فاطمه زهرا (س) ستون باعظمت دفاع از مکتب اهل‌بیت (ع) و جلوگیری از انحرافات بود

خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به اینکه فاطمی رفتار کردن کلید سعادت دنیا و آخرت است، عنوان کرد: فاطمه زهرا (س) ستون باعظمت دفاع از مکتب اهل‌بیت (ع) و جلوگیری از انحرافات بود که مجاهدت‌های بسیاری برای صیانت از مکتب اسلام ناب محمدی انجام داد.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه در آستانه یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم که ریشه آن از اراک بوده هستیم، عنوان کرد: آیت‌الله عبدالکریم حائری که در اراک حضور پیدا کردند با تأسیس حوزه علمیه تحول عظیمی در تاریخ اسلام به وجود آوردند و امروز باید این تحولات علاوه بر اینکه تبیین شود باید با قوت ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: آیت‌الله آقا ضیاالدین عراقی از چهره‌های بسیار برجسته تاریخ اسلام و ستون فقاهت محسوب می‌شدند که نقش‌آفرینی بسیاری در تاریخ اسلام داشتند و امروز گرامیداشت و تبیین سیره و راه این شخصیت بزرگ و برجسته قطعاً برکات زیادی برای جامعه خواهد داشت که باید به آن اهتمام و توجه داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) و فاطمه زهرا (س) بود، گفت: شهید سلیمانی با تکیه بر مکتب ولایت و تبعیت از مقام معظم رهبری امت اسلام را برای مبارزه با ظلم، استکبار و زیاده خواهی بسیج کرد و پرچم مکتب اسلام ناب محمدی را در دنیا به اهتزاز درآورد.

خطیب نماز جمعه اراک عنوان کرد: شهید سلیمانی با شکست تمام راهبردهای منطقه‌ای جبهه استکبار و حامیان آن هیمنه پوشالی و ضعف دشمنان در برابر انقلاب اسلامی را نشان داد و با راه اندازی جبهه مقاومت و نابودی جریان پلید داعش جامعه بشریت را از فتنه‌ها نجات داد.

مراسم باشکوه در ۲ سال گذشته نشان از عشق و ارادت ملت به مکتب و راه شهید سلیمانی است

دری نجف آبادی ادامه داد: استقبال باشکوه ملت ایران از تشییع و برگزاری مراسم باشکوه در طی دو سال گذشته نشان از عشق و ارادت ملت به مکتب و راه شهید سلیمانی است و مردم با حضور خود در صحنه بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کردند و بر ادامه مسیر شهید سلیمانی و جبهه مقاومت تاکید داشتند.

وی گفت: ملت ایران علیرغم وجود مشکلات اقتصادی پایبند به آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی است و این ایام فرصتی مناسب برای تبیین سیره و مکتب شهید سلیمانی است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و جوانان را با سیره و مسیر شهدای مقاومت آشنا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: یکی از ضرورت‌هایی که امروز با توجه به شرایط کشور باید به آن توجه داشت شناخت و استفاده صحیح از فرصت‌ها و مدیریت زمان برای بهره برداری بیشتر از شرایط است که قرآن کریم نیز بر این مسئله تاکید فراوان دارد و هر ملت و جامعه‌ای که نتواند از فرصت‌ها و زمان به درستی استفاده کند خسارت فراوان خواهد دید.

کد خبر 5381822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha