۲ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

آمارهای اشتغال در استان همدان دقیق شود

آمارهای اشتغال در استان همدان دقیق شود

همدان- رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ اشتغال و بیکاری و... در همدان دقیق باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی صبح پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان خطاب به استاندار با بیان اینکه بحث ستاد بودجه را به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار در استان برگزار نمائید، گفت: در بودجه ۱۴۰۰، چهل هزار میلیارد تومان پول نقد داشتیم که در صندوقی قرار گرفته بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی استان‌ها از آن بسیار برداشت کردند، افزود: اما استان همدان، تنها شهرداری، آبفا و علوم پزشکی موفق به برداشت از آن شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: بودجه استان ما در حوزه عمرانی بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان است که اگر ۴۰۰ میلیارد تومان آن هم تحقق پیدا کند، خوب است.

حاجی بابایی به رتبه نوزدهم همدان در بودجه اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که ۷۰ تای آن استانی است.

حاجی بابایی ادامه داد: بودجه‌ها بر اساس محرومیت، نفت خیز بودن، نرخ جمعیتی و بیکاری توزیع می‌شود که همدان شامل آنها نشده است.

وی با تاکید بر اینکه خروجی بودجه ۱۴۰۱ قرار است که ارتقای سرمایه گذاری و اشتغال باشد، اظهار کرد: استان همدان نیز باید در این مسیر گام بردارد.

حاجی بابایی با بیان اینکه اصلاح بانکداری به سمت اشتغال و سرمایه گذاری را هم باید در پیش گرفت، گفت: باید فضای کسب و کار استان هم مناسب شود. ادامه داد: قرار است تا دولت از بانک مرکزی قرض نکند، اما از سویی محیط کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان ما وارد کار شوند و بهره وری را بالا ببریم.

حاجی بابایی به تبصره ۱۴ اشاره و به بیان بودجه‌های مربوطه برای دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و از استاندار همدان خواست تا مسؤلین مربوطه در استان گزارش‌ها را مناسب ارائه دهند، اظهار کرد: آمارهای استان همدان باید درست ارائه شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا آمار اشتغال استان با نیویورک برابری می‌کند، گلایه کرد: باید نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ اشتغال و بیکاری و سایر آمارهایمان درست و دقیق ارائه شود تا بتوان بودجه مناسبی را برای استان گرفت.

حاجی بابایی تاکید کرد: اگر نخواهیم در زمینه اشتغال در کشور اول شویم، چه کسی را باید ببینیم؟ با این آمارهایمان به مشکل بر می‌خوریم.

وی با بیان اینکه ما برای بودجه اسیر این آمارها هستیم، اضافه کرد: باید ظرفیت تبصره‌های موجود در بودجه را نیز مدنظر قرار داد؛ در حالی که در استان ما وقتمان را صرف کمتر از پنج درصد بودجه می‌کنیم!

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وضعیت نیاز به جلسات کارشناسی در استان دارد، اضافه کرد: نباید وارد حاشیه شد، وظیفه ما حفظ نظام است و باید در این مسیر شغل ایجاد کنیم.

کد خبر 5382369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha