۲ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

اعتبارات پیش‌بینی شده برای راه‌آهن بوشهر- شیراز کافی نیست

اعتبارات پیش‌بینی شده برای راه‌آهن بوشهر- شیراز کافی نیست

بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای راه‌آهن بوشهر- شیراز کافی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رئیس جمهور اظهار داشت: در این نشست به اتفاق نمایندگان استان به تشریح مشکلات و نیازهای استان پرداختیم.

وی با اشاره به تقسیم کار نمایندگان استان برای بیان مسائل و مشکلات اضافه کرد: در خصوص زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی تأکید کردم که رئیس جمهور محترم به استان بوشهر عنایت ویژه داشته باشند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی غنی استان بوشهر نیاز است حمایت‌های مناسبی در جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی صورت بگیرد.

وی گفت: در خصوص ارز ترجیحی نیز بنده عرض کردم بین نظارت بر هزینه کرد ارز ترجیحی و حذف آن، باید به جای حذف این ارز، نظارت دقیق‌تری بر استفاده از منابع ارزی داشته باشیم.

جمیری اظهار داشت: در ادامه این جلسه یکی از نمایندگان استان فارس موضوع اتصال فارس به دریا را مطرح کردند و با وجودی که این موضوع در خصوص استان همجوار ما بود من از مسئولین جلسه وقت گرفتم و مفصل در این خصوص صحبت کردم.

وی افزود: بنده به نمایندگان استان فارس عرض کردم که این جلسه جای طرح کردن اینگونه موضوعات نیست، اگر برای اقتصاد است که راه‌های دسترسی به خلیج فارس بسته نیست، اگر برای دفاع است که مردم ما در طول تاریخ نشان داده‌اند بهترین مرزداران و مدافعان این خطه هستند، اگر نظر حاکمیتی است قاعدتاً طرح این موضوع در این جلسات می‌تواند ضرر و زیان‌هایی همراه داشته باشد و باعث ایجاد مسائل منطقه‌ای بشود.

جمیری گفت: در سفر رئیس جمهور به استان‌های بوشهر و فارس قول‌هایی در خصوص راه آهن بوشهر – شیراز داده شده ولی اعتباراتی که برای این پروژه ملی پیش بینی شده کافی نیست و باید از محل تهاتر نفت این پروژه به سرانجام برسد، معاون اول رئیس جمهور هم جلساتی در این خصوص برگزار کرده است ولی نیاز به تأکید و توجه جدی داشت که آقای رئیس جمهور هم قول دادند موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

وی در خصوص بحران آب در استان بوشهر و لزوم توسعه آب‌شیرین کن‌های هسته‌ای بیان کرد: گرچه پروژه‌های آب‌شیرین کن در مقیاس‌های کوچک در سطح استان در حال انجام است ولی طبق قولی که رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر داده بود باید بخشی از آب شرب استان بوشهر توسط آب‌شیرین کن‌های هسته‌ای و با مدیریت سازمان انرژی اتمی تأمین شود.

جمیری گفت: در نشست با رئیس جمهور درخواست کردیم با توجه به شرایط بحرانی استان بوشهر در حوزه آب شرب، ایشان دستورات لازم را برای تسریع در امور عملیاتی و اجرایی آب‌شیرین کن هسته‌ای بدهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان بوشهر با همه برخورداری‌ها و نعماتی که دارد، در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از آخرین استان‌های کشور است، از آقای رئیسی تقاضا کردیم به وزارت بهداشت و درمان دستور بدهند تا طرحی را آماده کنند که در یک بازه زمانی چهار ساله استان بوشهر به سطح قابل قبولی از شاخص‌های بهداشتی و درمانی ارتقا پیدا کند.

کد خبر 5382716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha