۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تکمیل زنجیره ارزش حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان بوشهر است

تکمیل زنجیره ارزش حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان بوشهر است

بوشهر- معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ارتقای تولیدات از حالت سنتی به نوین و مدرن گفت: تکمیل زنجیره ارزش حلقه مفقوده بخش کشاورزی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر متکان ظهر چهارشنبه در مراسم معرفی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی است و باید از این ظرفیت‌ها با خوبی استفاده شود.

وی آبزی پروری را دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و اضافه کرد: بیش از نیمی از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و زمینه افزایش ظرفیت تولید در این زمینه وجود دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: خرما یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر است که از نظر کیفیت و مقدار خرمای استان بوشهر در کشور حرف اول می‌زند.

وی بر لزوم توجه به فناوری‌های نوین و فرآوری محصولات کشاورزی و صادرات آن تاکید کرد و ادامه داد: حلقه مفقوده استان بوشهر تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی است.

متکان با بیان اینکه دست رنج کشاورزی بدون فرآوری محصولات عرضه می‌شود افزود: سرمایه‌گذاری در صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در استان بوشهر ضروری است.

وی از همکاری و حمایت ویژه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش خبر داد و بیان کرد: عرضه قیمت بیشتر محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال از آثار ایجاد صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش است.

کد خبر 5387163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha