۹ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۴۲

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

مردم ایران در حماسه بزرگ ۹ دی نقشی تاریخی ایفا کردند

مردم ایران در حماسه بزرگ ۹ دی نقشی تاریخی ایفا کردند

گناوه- معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: مردم ایران در حماسه بزرگ ۹ دی نقشی تاریخی و حماسی ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رسول سنایی راد عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه یوم الله ۹ دی در مصلی جمعه گناوه اظهار داشت: حماسه مردمی و بزرگ یوم الله ۹ دی توانست فتنه چندین ماهه در کشور را پایان دهد و محاسبات دشمنان را برهم زند و شادی دل علاقمندان به نظام اسلامی را رقم زند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا افزود: در جریان فتنه ۸۸ مثلثی شوم تشکیل شد که اضلاع آن فتنه گران، اشرار و منافقین و بیگانگان بودند و در چنین شرایطی مردم غیور ایران تصمیمی انقلابی و حماسی گرفتند.

وی گفت: مردمی که در حماسه ۹ دی حضور یافتند و به میدان آمدند تنها از یک جناح یا جریان انتخاباتی نبودند بلکه هر دو جناح و همه کسانی که به آینده نظام و انقلاب علاقمند بودند به میدان آمدند و نقشی تاریخی ایفا کردند

وی گفت: در جریان فتنه ۸۸ با لجبازی که توسط فتنه گران و دشمنان صورت گرفت به مردم این پیام را داد که آنچه اتفاق می‌افتد نه یک کارزار انتخاباتی بلکه یک اقدام براندازی و ضدانقلابی است.

سردار سنایی راد اضافه کرد: مردم ایران در این حماسه بزرگ نقشی تاریخی و حماسی ایفا کردند که ای کاش در کربلا و در صفین این اتفاق می‌افتاد که اگر چنین بود مسیر تاریخ عوض می‌شد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا افزود: این حضور حماسی بود که توهم دشمنان در هم شکست و فهمیدند که ایران اسلامی جای اجرای نقشه انقلاب رنگی آنها نیست.

وی اضافه کرد: قبل از این در چند کشور همسایه شمالی ایران با انقلاب رنگی دشمنان توانستند جناح‌های آمریکایی را بر سر کار بیاورند و این تصور را داشتند که این نقشه را در ایران نیز اجرا کنند اما آنچه مانع اجرای این نقشه شد بصیرت افزایی و ظرفیت انقلابی مردم در تبعیت از ولایت فقیه بود.

وی گفت: اشتباه تاریخی فتنه گران در فتنه ۸۸ پشت سر گذاشتن خط قرمزها و اهانت به نمادهای عاشورا و اصل ولایت فقیه بود و اینجا بود ضمیر عاشورایی مردم تجلی یافت.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جمعیتی که در ۹ دی به خیابان‌ها آمدند بالاتر از برآورد برنامه ریزان بود اضافه کرد: همه آنهایی که دل در گرو انقلاب و آینده نظام و کشور داشتند به میدان آمدند که حماسه‌ای بزرگ شد که یکی از پیام‌های آن وفاداری مردم غیور ایران اسلامی به اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری بوده است.

مردم ایران در حماسه بزرگ ۹ دی نقشی تاریخی ایفا کردند

شهید سردار سلیمانی حاصل تربیتی است که در آن ذلت وجود ندارد

سنایی راد با گرامیداشت یاد شهید سردار سلیمانی و تجلیل از این شهید والامقام و مکتب ایشان گفت: یکی از عواملی که در محبوبیت و ارتقا این شخصیت بزرگ نقش داشت تربیت خانوادگی این شهید والامقام بود که در یک خانواده متدین تربیت و پرورش یافته بودند.

وی افزود: شهید سردار سلیمانی حاصل تربیتی است که در آن ذلت وجود ندارد و این تربیتی است که از مکتب امام حسین (ع) نشات می‌گیرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: از دیگر عوامل در شکل گیری شخصیت و محبوبیت و ارتقای شهید سلیمانی اتصال به فرهنگ انقلابی، ولایتمداری و ولایت محوری و اتصال به ائمه اطهار (ع) و روحانیت واقعی بود.

وی با اشاره به ابعاد و مؤلفه‌های مکتب شهید سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی خداباور و بنده مطیع خدا بود و حتی در عرصه جنگ احکام شرعی را کنار نمی‌گذاشت و رعایت می‌کرد.

سنایی راد بیان کرد: خداباوری، مردم داری، ولایت مداری و ولایت پذیری، انقلابی گری به تمام معنا از دیگر مؤلفه‌های مکتب شهید سردار سلیمانی بود.

شهید سلیمانی تجلی غیرت ملی و دینی ما است

وی گفت: شهید سلیمانی تجلی غیرت ملی و دینی ما است و نه تنها مردم ایران که همه جهان شیفته شخصیت ایشان شدند.

وی افزود: سراسر وصیت نامه شهید سلیمانی تاکید بر اطاعت پذیری از ولایت فقیه و ولایت پذیری است.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی مظلومانه اما مقتدرانه در برابر دشمنان جنگید و بر سر پیمان خود با ولایت فقیه هم آبرو و هم جان خود را گذاشت.

سنایی راد ادامه داد: در تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام، در کنار ولایت فقیه، همه مردم از جنس حماسی ۹ دی و بدون نگاه به تقسیم بندی‌های سیاسی و اجتماعی حضور یافتند و فریاد بلند انتقام آنها سیلی سختی بر آمریکا در حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد شد که آمریکایی‌ها احساس تحقیر کردند اما نتوانستند واکنشی نشان دهند و اعلام کردند ضربه روانی شدند.

وی گفت: خروجی مکتب شهید سلیمانی می‌تواند قدرت باشد و ما دشمنانی داریم که منطقی جز قدرت نمی‌تواند آنها را بر سر عقل بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: یاران شهید سلیمانی و شاگردان مکتب ایشان در شرایطی کنونی که دشمن و رژیم صهیونیستی به دنبال توطئه علیه نظام هستند، در رزمایش اخیر با بکارگیری موشک و رونمایی از تجهیزات پیشرفته جدید، پیام قدرت و شهامت ایران را به رخ جهانیان نشان دادند.

کد خبر 5388253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha