۱۱ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰

رئیس سازمان صمت گیلان تأکید کرد؛

ضرورت توجه به تولیدات صادرات محور و دانش بنیان در گیلان

ضرورت توجه به تولیدات صادرات محور و دانش بنیان در گیلان

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در بخش های صنعتی و معدنی، گفت: به تولیدات صادرات محور و دانش بنیان در گیلان توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش عصر شنبه در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعت، معدن و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اظهار کرد: باید از ظرفیت دانشگاه در صنعت و حمایت از تولیدات صادرات محور و به روز بهره برد.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان نقش مهمی در زمینه حمایت از کالای ایرانی و رونق بازار ایفا می‌کنند، افزود: گیلان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد.

وی ادامه داد: استان گیلان بهترین واحدهای تولیدی کشور را در حوزه‌های مختلف دارد که سبب ترسیم آینده‌ای خوب برای این استان می‌شود.

رئیس سازمان صمت گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تولیدات صادرات محور و دانش‌بنیان، تصریح کرد: در قالب اقدامات کارگروه رفع موانع تولید گیلان رتبه نخست کشور را دارد.

دلق پوش با بیان اینکه استان گیلان جایگاه اول را در حوزه صنایع سلولزی دارد، ادامه داد: در صنعت فولاد رتبه چهارم کشور و داروسازی نیز از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.

وی در ادامه بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی و نظارت بر حسن اجرای امور تاکید و اضافه کرد: امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات هدف گذاری کرده بودیم که بیش از دو هزار و ۷۱ میلیارد تومان از منابع بانکی برای سرمایه در گردش، خرید تجهیزات و توسعه به ویژه صنایع دارای اولویت پرداخت شد.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه دغدغه اصلی صنعت و معدن در شرایط فعلی نقدینگی و بدهی‌های معوقه واحدها به بانک‌ها است که باید برطرف شود، گفت: کارگروه رفع موانع تولید استان نیز گام‌های خوبی برداشته و موفقیت‌هایی نیز کسب شده است.

وی ادامه داد با تلاش شبانه روزی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی ۷۲۰ میلیون دلار کالا از استان گیلان صادر شده که به هدف تعیین شده دست یافته ایم.

دلق پوش تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در صنایع رقابت پذیر بر مبنای دانش و افزایش فعالیت‌های پژوهشی و فناوری و توجه به صنایع نرم افزاری و دانش بنیان، تشکیلات
فضای صنعتی و تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای راکد و غیرفعال در قالب کارگروه‌ها رفع موانع تولید، گفت: احیای برخی واحدها زمانبر بوده و امروز در کنار حمایت از تولید و صنعتگران باید حقوق مصرف‌کننده نیز مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این مراسم از ۲۱ صنعت گر و هفت حامی حقوق مصرف کننده تجلیل شد.

کد خبر 5389601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha