۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

استقبال زیر باران؛

پیکر چهار شهید دوران دفاع مقدس وارد استان بوشهر شد

پیکر چهار شهید دوران دفاع مقدس وارد استان بوشهر شد

بوشهر- با استقبال مردم شهیدپرور استان بوشهر، پیکر پاک و مطهر چهار شهید نام‌آور دوران دفاع مقدس، وارد این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر صبح یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره حضوری گسترده و پرشور در مراسم مربوط به شهدا دارند.

علیرضا غریبی با اشاره به استقبال مردم بوشهر از شهدا در شرایط بارش باران بیان کرد: این حضور و استقبال بیانگر فرهنگ ایثار و شهادت و شهیدپروری در این استان است.

وی ادامه داد: مراسم وداع با پیکر این چهار شهید غروب ۱۵ دی در حسینیه ثارالله بوشهر برگزار می‌شود و صبح ۱۶ دی نیز این چهار پیکر مطهر در بوشهر تشییع می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به اینکه دو شهید به شیرینو در شهرستان کنگان و دو شهید به تنگ ارم در شهرستان دشتستان می‌روند، اضافه کرد: پیکر این شهدا هم‌زمان با شهادت حضرت زهرا (س) در این دو نقطه به خاک سپرده می‌شود.

مراسم استقبال از شهدا در سالن فرودگاه بوشهر انجام و سپس پیکر مطهر شهدا بر دستان مردم تشییع شد.

سه شهید گمنام در عملیات بدر در شرق دجله و یکی از این شهدا هم در عملیات کربلای ۵ به مقام شامخ شهادت رسیدند.

آئین رسمی تشییع این چهار شهید گمنام روز پنجشنبه هفته جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای شهر بوشهر برگزار و پیکر دو شهید برای تدفین به شیرینو در عسلویه و پیکر دو شهید دیگر هم به تنگ ارم در دشتستان ارسال می‌شود.

تاکنون ۱۶۲ شهید گمنام در ۶۵ نقطه استان بوشهر به خاک سپرده شده بود که پس از شناسایی دو شهید به ۱۶۰ رسید و با این چهار شهید، شمار شهیدان گمنام خاکسپاری شده در استان بوشهر به ۱۶۴ شهید می‌رسد.

کد خبر 5389874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha