۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور:

شبکه های بانکی برای توسعه صادرات در روسیه راه اندازی شد

شبکه های بانکی برای توسعه صادرات در روسیه راه اندازی شد

ساری- رئیس سازمان توسعه تجارت کشور با اشاره به ترسیم نقشه صادرات کشور گفت: شبکه های بانکی نیز در برخی کشورها از جمله روسیه راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پیمان پاک ظهر سه شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر مازندران به ترسیم نقشه راه صادرات کشور اشاره کرد و گفت: در این نقشه مواردی از جمله تأمین مواد اولیه و تقاضاهای بازار هدف لحاظ شده است.

وی همچنین از راه اندازی کارگروه تغییر مقررات و ضوابط ارزی خبر داد و گفت: برای توسعه صادرات در برخی از کشورهای از جمله روسیه نیز شبکه‌های بانکی راه اندازی شده است.

وی میزان صادرات کشور ما به روسیه را در سال جاری ۷۰۰ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: برای رفع موانع صادراتی در کشور هدفگذاری شده است.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز به موانع فراروی توسعه صادرات در کشور اشاره کرد و گفت: باید برای حل این مسائل برنامه ریزی جامعه صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه باید از ظرفیت تولید برای صادرات بهره گرفت، گفت: نبود نقشه و هدف صادراتی از جمله مشکلات و موانع فراروی در کشور بوده است و باید در این زمینه چاره جویی شود.

وی عنوان کرد: در دولت کنونی امیدهای زیادی برای توسعه صادرات ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی موانع فراروی را رفع کنیم.

کد خبر 5392131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha