۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱

وزیر علوم:

تغییر نحوه برگزاری کنکور لازم به اجرا است

تغییر نحوه برگزاری کنکور لازم به اجرا است

اصفهان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ گفت: وقتی طرحی از بالادست تصویب می‌شود لازم به اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران پس از تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص توقف ساخت و توسعه دانشکده‌های شهرستان گلپایگان اظهار داشت: طرحی برای ساماندهی آموزش عالی تصویب شده که شورای گسترش آموزش عالی تعدادی از مراکز دانشگاهی را به دانشگاه‌های مادر ملحق کرده و یکی از این دانشکده‌های مد نظر دانشکده فنی مهندسی گلپایگان می‌باشد.

وی افزود: این الحاق می‌تواند ثمره‌های زیادی مانند استفاده از امکانات و دریافت مدرک از دانشگاه صنعتی اصفهان داشته باشد و این اتفاق زمانی که مدرک دانشگاهی توسط دانشگاه صنعتی صادر شود تأثیر گذاری بیشتری خواهد داشت اما بازهم تصمیم نهایی در آینده اعلام می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور مصوبه‌ای تصویب کرده که از سال ۱۴۰۲ اجرایی شود، وقتی قانونی را مرکز فرادستی تصویب می‌کند جنبه قانونی دارد و باید اجرا شود و فقط در صورت ملغی شدن عملی نمی‌شود.

حضوری شدن دانشگاه پروتکل‌های خاصی می‌خواهد

وی در خصوص حضوری شدن دانشگاه‌ها تصریح کرد: برای محقق شدن این اتفاق باید شرایط بحرانی که به دلیل کرونا به وجود آمده را پذیرا باشیم، حضوری شدن دانشگاه‌ها پروتکل‌های خاصی را می‌خواهد.

زلفی گل اضافه کرد: نباید با گفتن مشکلات باعث ناامیدی و از بین بردن نشاط در جامعه شویم، وظیفه ما این است که خودمان مشکلات را پیگیری و حل کنیم تا نشاط و شادابی را به جامعه برگردانیم، اکثر دانشجویان غیر بومی هستند، دانشگاه‌ها به اندازه کافی اتاق ندارد.

وی تاکید کرد: اگر دانشگاه به صورت حضوری بازگشایی شود و فردی آسیب ببیند از من سوال می‌پرسید چرا هوشمند عمل نکردید، سلامت دانشجو برای ما در الویت است، من در هیئت دولت و مجلس پیگیر هستم ولی باید مسائل را پذیرا باشیم.

عدم تأمین بودجه مأموریت دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: راهکار موجود برای حل مشکل اعتبارات دانشگاه‌ها این است که خود مجلس شورای اسلامی طرحی ارائه و اصلاح کند یا دولت لایحه بودجه سال گذشته را در بخش‌هایی که با مشکل مواجه هستند اصلاح کند و یا موضوع در سران سه قوه مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: قانون شرایط لازم را برای حل چنین مشکلاتی پیش بینی کرده که می‌توان از آنها به درستی استفاده کرد. اگر مشکلات اعتباری حل نشود برخی از مراکز علمی ضرر کرده و مأموریت‌های دانشگاهی انجام نخواهد شد.

کد خبر 5392230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      3 3
      این طرح لازم الاجراست و سازمان سنجش سریعا در سایت اعلام کند .
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      3 4
      این طرح باید اجرا شود
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      3 4
      این طرح استرس را کاهش میدهد . و قدرت مافیا کنکور را به شدت کاهش میدهد .
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      3 4
      # لازم الاجراست # کاهش دروس کنکور لازم الاجراست # دو مرحله ای اختصاصی لازم الاجراست
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      3 5
      لازم الاجراست
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      3 6
      کل بند ها باید به طور کامل و بی نقص اجرا گردد .
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      2 7
      من با اجرای این طرح موافقم.
    • معلم IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      1 0
      بیست سال پیش یک نفر سوالات شیمی رو اورد گفت این سوالات کنکوره امساله یک اموزشگاه تهرانه با پول زیاد که از داوطلبانش گرفته بودبه اون رسونده بوداز من خواست تدریسش گنم من هم فکر نمیکردم اینگونه باشدو تدریس کردم کنکور برگزار شد سوالات عینا یکی نبود اما بسیار بسیار شبیه بود متخصص میفهمیدمنشاشان یکی است
    • هدا SE ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      7 1
      این مصوبه نا عادلانه ست،تکلیف نظام قدیما چییه