۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵

با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان تایباد؛

پیکر آیت‌الله محمد محدثی در تایباد تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر آیت‌الله محمد محدثی در تایباد تشییع و به خاک سپرده شد

تایباد ـ مراسم تشییع پیکر آیت الله محمد محدثی؛ امام جمعه سابق شهرستان تایباد با حضور روحانیون، دولتمردان و اقشار مختلف مردم شهرستان های تایباد، تربت جام، باخرز و خواف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر آیت‌الله محمد محدثی، امام جمعه سابق شهرستان تایباد و اسوه وحدت این منطقه، ظهر پنج‌شنبه همزمان با سالروز شهادت صدیقه اطهر (ع) با حضور ائمه جمعه تسنن و تشیع، مسئولان استانی و مدیران اجرایی و اقشار مختلف شهرستان‌های تایباد، تربت جام، باخرز و خواف در تایباد تشییع و در حوزه علمیه امام صادق (ع) شهر تایباد به خاک سپرده شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی در مراسم تشییع این عالم مجاهد، اظهار کرد: نیم قرن خدمت صادقانه آیت‌الله محدثی در تایباد شایسته تقدیر است؛ به‌واسطه آثاری که از ایشان در تایباد به یادگار مانده است، یاد آیت‌الله محدثی همواره زنده خواهد ماند.

محمد حسین ایزدی اضافه کرد: آیت‌الله محمد محدثی نقش پدری در تایباد داشته و این نقش منحصر به یک گروه یا مذهب خاص نیست و سنی و شیعه تایباد از وجود او بهره بردند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد نیز در این مراسم گفت: مرحوم آیت‌الله محدثی یک شخصیت فقیه و جامع بود که بیش از ۵۰ سال با علمای اهل سنت نظیر مرحوم مولانا کریم‌دادی، مرحوم حاج آخوند فاضلی، مرحوم حاج آخوند فاروقی، مرحوم مولانا فاضلی و مرحوم مولانا صالحی در مسیر تقریب بود و این خدمات این بزرگواران به وضوح در شهرستان قابل مشاهده است.

مولانا غلام نبی توکلی افزود: ایشان از ابتدای ورود به تایباد پیش از انقلاب تا هنگام بیماری هیچ‌گاه از فکر مردم و مشکلات آنان خارج نشد و هر گوشه این شهرستان، خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله محدثی در خود به یادگار خواهد داشت.

در پایان این مراسم، پیام تسلیت آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور قرائت شد.

کد خبر 5393662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابوالقاسم دهقان اشتیوانی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      0 0
      إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ درگذشت عالم جلیل القدر و پرهیزگار ،امام جمعه خدوم و انقلابی حضرت آیت الله حاج محمد محدثی" اعلی الله مقامه که عمر شریف خویش را در راه تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اهل بیت (ع) سپری نمود را  به عموم مردم مومن و عزیز دارالعباده و همه ارادتمندان آن روحانی تسلیت عرض میکنم.