۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در گفتگو با مهر:

بررسی ایجاد ساختمان های دوستدار محیط زیست در تهران

بررسی ایجاد ساختمان های دوستدار محیط زیست در تهران

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از بررسی سیاست های تشویقی برای اجرای طرح شهر دوستدار محیط زیست خبر داد.

حمیدرضا صارمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ساختمان‌های دوستدار محیط زیست و مصوبه دور پیشین مدیریت شهری مبنی بر لزوم ابلاغ مصوبه آن از سوی شهرداری ظرف مدت ۶ ماه گفت: بحث‌های محیط زیستی در قوانین، در دستورالعمل‌ها و برنامه سوم شهرداری اولویت است و در حال بررسی این موضوع برای اعمال سیاست‌های تشویقی هستیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: بخشی از اقدامات در راستای اجرای شهر دوستدار محیط زیست، نیازمند تغییر در مقررات ما است که باید با کمک شورای شهر و شورای معماری و شهرسازی در این زمینه اقدام کنیم.

صارمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در این دوره مگا پروژه داشته باشیم یا خیر، اظهار داشت: بحث‌های مگا پروژه یا پروژه‌های در مقیاس کلان تابع شرایط و ضوابط است. بنابراین جایی که شرایط و ضوابط شهر اجازه دهد، رویکرد شهرداری معمولاً این است که اسناد و قوانین بالادستی تغییر نکند و پروژه اجرا شود.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر آیا برنامه‌ای برای اجرای مگا پروژه در شهر تهران وجود دارد یا خیر بیان کرد: فعلاً ساخت و اجرای مگا پروژه‌ای در دستور کار نیست.

به گزارش مهر، مهدی صالحی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران شهریور ماه امسال از لازم‌الاجرا بودن مصوبه «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران»، خبر داد و گفت: با اجرای این مصوبه، صنعت ساخت و ساز پایتخت در مسیر حفاظت از محیط زیست حرکت خواهد کرد و ساختمان‌های شهر، دوستدار محیط زیست می‌شوند.

بر اساس این مصوبه، شهرداری موظف است نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و تعیین رده انرژی و اخذ گواهی ممیزی اقدام و شناسنامه انرژی ساختمان‌های تحت پوشش را تهیه کند.

بر مبنای این مصوبه، شهرداری تهران، باید نسبت به تهیه و ابلاغ اسناد راهبردی و اجرایی ظرف مدت حداکثر شش ماه اقدام کرده و در گام بعدی ظرفیت‌های ترویجی، اطلاع‌رسانی و آموزش جهت ارتقای آگاهی شهروندان را برای استفاده از این اسناد فراهم کند.

کد خبر 5397941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha