۲۷ دی ۱۴۰۰، ۸:۰۳

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

گلستان محروم از صنایع کلان/توسعه صنعت به افزایش صادرات کمک می کند

گلستان محروم از صنایع کلان/توسعه صنعت به افزایش صادرات کمک می کند

گرگان- نماینده علی آبادکتول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنایع تبدیلی به افزایش صادرات و ارزآوری گلستان کمک می کند.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: اقتصاد استان‌های شمالی بر مبنای کشت محصولات کشاورزی است ولی متأسفانه صنعت در این استان‌ها رشد قابل توجهی پیدا نکرده و مسئولان کشوری هم به این موضوع توجهی نداشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد گلستان از صنایع خرد و کلان بی بهره مانده است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که صنایعی بسیار کوچک در آنها مستقر است.

نوروزی اضافه کرد: گلستان روزی به سرزمین طلای سفید معروف بود، اما به دلیل واردات بی رویه دچار آسیب‌ها و مشکلات فراوانی شد و باعث شد تا بسیاری از کارخانجات پنبه استان تعطیل شود.

وی با اشاره به موضوع جذب سرمایه گذار، ادامه داد: در همه استان‌ها سرمایه گذاران بزرگی همچون بنیاد مستضعفان و شستا وارد شده اما متأسفانه گلستان با وجود ظرفیت‌های فراوان از این نعمت بی بهره مانده است.

نماینده علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به مشکلات و معضلاتی که استان گرفتار آن است، نیازمند عزم جدی و ملی در بحث استقرار صنایع تبدیلی هستیم، با همت مضاعف می‌توانیم پای سرمایه گذاران را به این استان باز کنیم.

وی افزود: نیاز است تا همه مسئولان استان، اعم از مجمع نمایندگان، استاندار و مدیران کمک کنند تا بتوان بروکراسی‌های اداری را در این حوزه کاهش دهیم.

نوروزی توجه به مشکلات سرمایه گذاران را بسیار با اهمیت خواند و تصریح کرد: نباید با سنگ اندازی سرمایه گذار را خسته و بی روحیه کنیم، به طوری که دیگر تمایلی برای حضور و سرمایه گذاری در استان نداشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در استان وجود دارد که می‌توان با ورود سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف تولیدی و کشاورزی صنایع بسیار خوبی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون، افزود: ما می‌توانیم بهترین بارانداز کشورهای اوراسیا بوده و به گسترش صادرات و ارزآوری کمک کنیم.

کد خبر 5401520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عزیز از آق قلا IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
      0 0
      بله این حرف درسته گلستان محروم هستش الان آق قلا بندر ترکمن یا گرگان گنبد خیلی چیزها ندارن جاده آق قلا به گنبد کوچک هستش بای بزرگتر بشه هر هفته دو هموطن فوت میشن جاده آق قلا بندر ترکمن هم همینطور حالا من یه مشکل را گفتم مشکلات شهر های گلستان زیاده بخصوص ترکمن نشین ها