۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۶

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

نگاه به مرجعیت هویت شیعه در مسیر کمال‌جویی است

نگاه به مرجعیت هویت شیعه در مسیر کمال‌جویی است

اردبیل- استاد دانشگاه‌ محقق اردبیلی گفت: نگاه به مرجعیت هویت شیعیان در مسیر کمال‌جویی و امیدآفرینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ابراهیمی عصر سه‌شنبه در همایش نقش هویت شیعی در همبستگی آذری‌های جهان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: در آستانه ۱۹ ژانویه گرامیداشت روز آذری‌های مسلمان جهان قرار گرفتیم و این روز یادآور حرکت عظیم آذری‌ها بعد از فروپاشی رژیم کمونیسم در احیای ارزشی‌های دینی، اعتقادی و اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ توجه به این مؤلفه‌های فرهنگی، دینی، ارزشی و آموزه‌های مکتبی قرآن و اسلام زمینه انسجام بیشتر امت اسلامی را فراهم کرده و در کنار آن شیعیان همواره به عنصر ارزشمند مرجعیت احترام خاصی قائل شدند.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در ۷۰ سال استثمار شوروی سابق در قالب نظام کمونیسم هر چند تلاش‌ها در جهت اسلام‌زدایی و دوری از عقلانیت بوده اما به صورت پنهانی شاهد شکل‌گیری انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های الهی در کشور آذربایجان بودیم که در نهایت با استقلال این کشور این هویت شکل واقعی و روشن به خود گرفته است.

ابراهیمی دیگر هویت تشیع را کمال‌جویی و امیدآفرینی بیان کرد و گفت: شیعه تلاش می‌کند با واقعیت در مسیر امر جهادی حرکت کرده و مدافع حق و حقیقت باشد.

وی افزود: هر چند در طول تاریخ عده‌ای از دسیسه‌گران و فتنه‌گران سعی کردند تا مسلمانان را از مسیر اصلی خود گمراه کنند اما این هویت به قدری قوام و استحکام داشته که توانسته جامعه بشری را از مسیر انحرافی دور نگه دارد.

ابراهیمی توجه به مبانی عقلانی در رسیدن به وحدت واقعی و یکپارچگی در مسیر حرکت را بسیار مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: شیعیان با اعتقاد به پرچم سرخ در مسیر شهادت‌طلبی و پرچم سبز در مسیر انتظار دوباره سعی کردند تا رو به جلو حرکت کرده و زمینه حرکت متعالی را فراهم کنند.

استاد دانشگاه محقق اردبیلی با قدردانی از فعالیت خوب کمیته تخصصی و علمی این همایش خاطر نشان کرد: امیدواریم به صورت منظم جلسات این نشست ارزشمند در مسیر شناخت هویت شیعی در همبستگی آذری‌های مسلمان جهان برگزار و زمینه رصد شرایط موجود فراهم آید.

کد خبر 5403148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha