۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۵

امام جمعه لامرد:

علمای منطقه فال جایگاه رفیعی در کشور دارند

علمای منطقه فال جایگاه رفیعی در کشور دارند

لامرد- امام جمعه لامرد گفت: علمای منطقه «فال» در طول تاریخ جایگاه رفیعی در کشور داشته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین سالگرد درگذشت سید محمد احمدی، استاندار اسبق فارس شامگاه پنجشنبه در حسینیه اعظم شهر فال با حضور ائمه جمعه لامرد، مهر، علامرودشت حجج الاسلام حسین زاده، صفار، باقری و محمدی فرماندار شهرستان مهر، و دیگر مسوولین شهرستان های مهر و لامرد، روحانیون منطقه ومردم برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام حسین زاده، امام جمعه لامرد به جایگاه خاص علمای منطقه بویژه فال و اسیر پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در سفر خود به استان فارس به طور ویژه در سخنرانی از آیت الله فال اسیری نام بردند که این امر نشانگر این است که علمای این منطقه درتاریخ در جایگاه خاصی قرار دارند.

وی همچنین از خدمات زنده یاد سید محمد احمدی استاندار اسبق فارس و سفیر سابق ایران در ترکمنستان که وی نیز فرزند عالم بزرگوار حجت الاسلام حاج آقا سید جلال احمدی فالی است سخن گفت و اظهار داشت: نام و یاد افراد نیک و تاثیرگذار هیچ وقت از اذهان مردم پاک نخواهد شد.

احمدی از مهرماه ۱۳۹۲ تا تیرماه ۱۳۹۴ به عنوان استاندار فارس مشغول بوده است.

وی پس از آن از دی ماه ۱۳۹۴ تا دی ماه ۱۳۹۸ به عنوان سفیر ایران در کشور ترکمنستان مشغول فعالیت شد.

احمدی در سال ۱۳۳۵ در روستای فال شهرستان مُهر در جنوب استان فارس متولد شد و از جمله سوابق اجرایی او می‌توان به معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس، مشاور امور بین‌الملل وزارت کشور، فرماندار شهرستان‌های شیراز، مرودشت، لارستان و آباده، استاندار ایلام، استاندار فارس و سفیر ایران در ترکمنستان اشاره کرد.

کد خبر 5405129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha