۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان:

مشکلات صنایع لبنی و واحدهای دامی اصفهان پیگیری می‌شود

مشکلات صنایع لبنی و واحدهای دامی اصفهان پیگیری می‌شود

اصفهان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان از پیگیری مشکلات واحدهای دامی و صنایع لبنی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا نقش روز شنبه در بازدید از برخی واحدهای لبنی و دامداری‌های صنعتی و سنتی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بازدیدهای میدانی از چند دامداری صنعتی و سنتی در منطقه شهرضا و شرکت‌های تولیدکننده شیر خشک داشتیم و از نزدیک مسائل و مشکلات بررسی شد.

او با اشاره به اینکه بازدیدهای امروز به منظور بررسی میدانی مسائل و مشکلات دامداران، نهاده‌ها، شیر، صادرات شیر خشک و… انجام شد، افزود: واحدهای تولیدی در زمینه نهاده‌ها با مشکلات زیادی در چند ماه اخیر روبرو بودند؛ همچنین در زمینه صادرات شیر خشک نیز با مشکلاتی روبرو هستند که در این بازدیدها نیز در خصوص مسائل مرتبط با آن همچون عوارض صادراتی، تولید کنندگان موضوعاتی را مطرح کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به لزوم حل سریع مشکلات بخش تولید، تصریح کرد: مسائل و مشکلات دسته‌بندی شده و پیگیری لازم از طریق وزارت جهاد کشاورزی و سایر بخش‌های مرتبط انجام خواهد شد تا هر چه زودتر مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود و بتوانند از ظرفیت‌ها بهره ببرند.

نقش همچنین به بازگشایی مجدد سردخانه مشکات متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این سردخانه چندین سال از چرخه خارج بود اما با همت و تلاش دوباره احیا شد و در حال حاضر با ظرفیت ۱۴۰۰ تن در ماه ظرفیت نگهداری و بسته‌بندی دارد، این موضوع به افزایش ظرفیت نگهداری مواد پروتئینی استان کمک می‌کند.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود سایر ظرفیت‌های تولید نیز فعال شوند، ابراز داشت: چون استان به این ظرفیت‌ها نیاز دارد و امید است که بتوان در جهت رفع مشکلات و تأمین نیاز گوشت قرمز استان نیز با استفاده از این ظرفیت‌ها بهره کافی را برد.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه جلساتی به منظور انعکاس مسائل و مشکلات با مسئولان در تهران نیز خواهیم داشت، اضافه کرد: اجرای طرح کارآمدسازی یارانه‌ها اقدام خوبی است که باید انجام شود؛ البته بی تردید برای اجرای صحیح این طرح نیاز به برنامه‌ریزی و تدابیر ویژه است تا این موضوع به بهترین شکل اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی در بازدید امروز، امیررضا نقش معاون استاندار را در بازدید از برخی صنایع لبنی و واحدهای دامداری استان همراهی می‌کردند.

کد خبر 5411719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha