۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۹

فرماندار خانمیرزا:

بارش ها مشکل آب خانمیرزا را حل نکرده است

بارش ها مشکل آب خانمیرزا را حل نکرده است

خانمیرزا- فرماندار خانمیرزا گفت: با وجود اینکه بارش ها از نظر حجمی بالا بود اما مشکل آبی این شهرستان را حل نکرده است.

یوسف مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت‌های سامانه بارشی اخیر در شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد: مشکلات آبی در این شهرستان با این بارش‌ها مرتفع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر بارندگی‌ها در آینده هم در بهترین شرایط قرار گیرد باز هم دردی از این بحران در خانمیرزا درمان نخواهد شد، عنوان کرد: حل این مشکلات در گرو بهره برداری از پروژه‌های انتقال آب همچون پروژه «کره بس» و پروژه انتقال آب دشت «ارمند» است.

فرماندار خانمیرزا با اشاره به اینکه مشکل آب در این شهرستان هر ساله حادتر از قبل می‌شود، ادامه داد: پروژه «ارمند» دارای مشکل مخازن است که در صورت حل نشدن مردم در این مناطق با مشکل آب شرب رو به رو خواهند بود.

مرادی با تاکید بر اینکه خانمیرزا یکی از شهرستان‌های گرمسیری چهارمحال و بختیاری است، گفت: فصل بهار در عمل در این شهرستان شروع شده و نیاز آب در شهرستان بالا رفته است.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای شهرستان خانمیرزا دچار تنش آب هستند، افزود: در فصل تابستان ۲۵ روستا در این شهرستان با تانکر آب رسانی می‌شود.

فرماندار خانمیرزا به پروژه انتقال آب «کره بس» اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه بیش از ۲۴ سال است که کلنگ زنی شده اما تا کنون به بهره برداری نرسیده است.

مرادی با بیان اینکه این پروژه آب شرب ۵۰ هزار نفر را تأمین می‌کند، مطرح کرد: با بهره برداری از پروژه «کره بس» ۵۰ هزار نفر در بخش کشاورزی، دامپروری و صنعت فعال می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۲۳ هزار هکتار از اراضی دشت خانمیرزا در حال نابودی است به گونه‌ای که طی چند سال گذشته بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر دچار فرونشست داشته است.

کد خبر 5412195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha