۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹

مهر گزارش می‌دهد؛

عزم مسئولین برای رفع مشکل بی‌آبی شهر بانه‌وره/ اعتبار تامین شد

عزم مسئولین برای رفع مشکل بی‌آبی شهر بانه‌وره/ اعتبار تامین شد

کرمانشاه- پیگیری های انجام شده از مسئولین استانی برای رفع مشکل بی‌آبی شهر بانه‌وره نتیجه ساز شد و به گفته مسئولین اعتبارات برای حفر و تجهیز چاه در بانه وره تامین شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- رؤیا متکیائی: بانه‌وره در منطقه کوهستانی و در میان کوه‌های سر به فلک کشیده شاهو، ماکوان و آتشگاه محصور شده است و در ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان کرمانشاه و ۱۷ کیلومتری شهر پاوه قرار دارد و این شهری مرزی در منطقه اورامانات بیش از ۲ دهه در تنگنای بی‌آبی و کمبود آب شرب قرار دارد و مردمان بانه‌وره، تابستان سال گذشته را در بحران بی‌آبی سپری کرده و گاهی ۴۸ ساعت آب نداشتند و حتی در این روزهای زمستان و فصل سرد سال بسیاری از محله‌های شهر بانه‌وره در ۲۴ ساعت یک قطره آب هم ندارند و شهروندان مجبورند آب مورد نیاز خود را با تانکرهای آب سیار و آب کردن برف پشت‌بام‌ها و ناودان‌های یخ زده تأمین کنند و با هزینه‌های بسیار، آب آشامیدنی را خریداری کنند.

سه سال بحران بی‌آبی در شهر بانه‌وره در اثر خشکسالی‌های پی‌درپی

محمد هادی زامیاد بخشدار باینگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهر بانه‌وره بیش از سه سال است که با بحران بی آبی روبرو است و مردم این شهر با صبوری این بحران را تحمل کرده و اینک در شرایط بی آبی به سر می‌برند.

وی افزود: مسئولین منطقه بارها مشکل بی آبی این شهر را پیگیری کرده‌اند و کم کاری از طرف مسئولین صورت نگرفته است ولی تأخیر در انجام خدمت رسانی کام مردم را تلخ می‌کند.

عزم مسئولین برای رفع مشکل بی‌آبی شهر بانه‌وره/ اعتبار تامین شد

زامیاد تصریح کرد: یکی از دلایل کم آبی و کمبود آب شرب در شهر بانه وره خشک شدن چشمه این شهر در اثر خشکسالی‌های پی‌درپی بوده است و خشکسالی منبع تأمین آب این شهر را به شدت کاهش داده و مردم در ۲۴ ساعت ۴۵ دقیقه هم آب ندارند.

عزم مسئولین برای رفع مشکل بی آبی شهر بانه وره

محمودرضا شهلایی مدیرعامل آب منطقه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دستگاه‌های مربوطه بر اساس شرح وظایف در مورد تأمین آب شرب منطقه اورامانات و شهر بانه وره وظیفه خود را انجام می‌دهند و شرکت آب منطقه‌ای در این راستا وظیفه تعیین محل حفرچاه را بر عهده دارد.

وی افزود: از زمان ابلاغ این موضوع جهت حفر چاه در شهر بانه‌وره گروه‌های کارشناسی برای بررسی و تعیین محل دقیق حفر چاه به این شهر بارها مراجعه کرده و محل حفر چاه تعیین شده است.

مدیرعامل آب منطقه استان کرمانشاه تصریح کرد: محدوده شهر بانه وره به دلیل شرایط زمین‌شناسی در آن امکان استحصال آب در آبرفت وجود ندارد چرا که آبرفت و آبخوانی تشکیل نمی‌شود که امکان بهره‌برداری از آن وجود داشته باشد لذا باید کار کارشناسی صورت گیرد و استحصال آب از منابع سنگ آهک صورت گیرد.

شهلایی با اشاره به کمبود بارش‌ها و خشکسالی‌های متوالی در استان کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات در سال‌های گذشته با کم آبی رو به رو بوده و مردم شرایط سخت بی‌آبی را داشته‌اند.

اعتبار حفر چاه تأمین شده است

آرش زره تن لهونی نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بانه وره یکی از شهرهای مرزی استان کرمانشاه با چند هزار نفر جمعیت و مردمان نجیب و شریف و مرزدارانی وفادار به کشور و نظام هستند و شهدای فراوانی تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی افزود: صبر و تحمل مردم این شهر در مسئله بی آبی قابل سپاس است و مردم این شهر در شرایطی به سر برده که در تابستان گذشته گاهی ۴۸ ساعت با بی‌آبی سپری کرده‌اند و در حال حاضر که یک متر برف روی زمین است باز هم آب ندارند.

آرش زره تن لهونی تصریح کرد: در مورد مشکل آب بانەورە به وزیر نیرو تذکر داده‌ام، پروژه حفر چاه نیز تأمین اعتبار شده اما در اجرای پروژه تأخیر صورت گرفته و باید تسریع شود که مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده پروژه آبرسانی به شهر بانه‌وره تأمین اعتبار شده و برای ما که نماینده مردم هستیم کم‌کاری در این زمینه قابل قبول نیست و از مسئولین مربوطه می‌خواهیم هر چه سریع‌تر موانع حفر چاه رفع شود.

عزم مسئولین برای رفع مشکل بی‌آبی شهر بانه‌وره/ اعتبار تامین شد

گفتنی است پیش از این خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان شهری در کرمانشاه که روزی ۴۵ دقیقه آب دارد به پیگیری پرداخته بود که روز بعد از انتشار گزارش واکنش مسئولان آبفا را به دنبال داشت.

تلاش برای رفع مشکل بی آبی بانه وره در پایان سال جاری

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهر بانه وره دارای یک چشمه آب است که در اثر خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها به شدت با کاهش آبدهی مواجه شده است و در حال حاضر ساکنان این شهر در مضیقه هستند و در کم‌آبی به سر می‌برند.

وی افزود: برای حل مشکل بی آبی شهر بانه‌وره در سال‌های گذشته یک چاه حفر شد که آبدهی آن ۵۰ لیتر بر ثانیه است در حالی که نیاز آب آن منطقه ۱۵ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه تصریح کرد: جهت بهره‌برداری چاه حفر شده با عدم رضایت روستاهای همجوار روبرو شدیم و اجازه تجهیز چاه به ما داده نشد و موفق به تجهیز چاه حفر شده نشدیم و با مسئولین شهر بانه وره گفتگو کرده‌ایم و با رفع مشکل اجتماعی کار حفر چاه به زودی آغاز می‌شود.

کاکاوند بیان کرد: کار کارشناسی حفر چاه جدید در شهر بانه وره انجام شده و با آخرین پیگیری‌ها از شرکت آب منطقه‌ای مجوز حفر چاه صادر شده است.

وی گفت: با مساعدت مسئولین محلی در زمینه رفع مشکلات اجتماعی بلافاصله کار حفر و تجهیز چاه انجام خواهد شد و تا پایان سال مشکل کم آبی شهر بانه وره حل خواهد شد.

کد خبر 5412462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha